מה נכין לקטנטנים שלנו לאכול?

26/03/2024

כאשר מדובר בלהאכיל תינוקות, יש לא פעם התלבטות גדולה. הדבר נובע כמובן משום שהם אינם ממש מכירים טעמים של מזונות וזאת העבודה שלנו לפתח להם טעמים. יחד עם זאת סירוב של התינוק הקטן לאכול מזון שעמלנו עליו, יכולה לא פעם להיות מתסכלת במיוחד. אך יחד עם זאת הכרחית וחשובה. פעמים רבות ממליצים להורים שילדיהם לא אוכלים דבר מה מסוים, לנסות ולתת להם את אותו המזון במשך שבעה ימים כדי שיתרגלו לטעם. זה בהחלט יכול להיות פתרון מועיל, אך מי שמעדיף שלא להתעקש על הסירוב יכול בהחלט להמשיך ולגוון את הארוחות השונות של הפעוט כך שיאכל מה שמוצא חן בעיניו. לפניכם כמה עצות למאכלים מומלצים.

ארוחת בוקר לקבלת אנרגייה

ארוחת הבוקר היא הארוחה שאיתה אנחנו מתחילים את היום. זו הארוחה שממנה אנו מקבלים את האנרגייה לכל היום שלפנינו. כיוון שאנחנו מאכילים פעוטות מומלץ לשמור על ארוחות קטנות לאורך כל היום. תוכלו להתחיל את היום עם דייסת קוואקר מתקתקה מלאה בערכים וסיבים תזונתיים, או לחילופין תוכלו לרסק מספר פירות טריים עם מיץ תפוזים טרי ולהכין להם מחית נהדרת שהם יכולים לאכול. תוכלו לשים רבע תפוח, חצי בננה, רבע אגס, רבע אבוקדו ומיץ תפוזים, יום למוחרת תוכלו נקטרינה ומנגו עם מעט מים, תוכלו לשלב מיץ גזר או מיץ תפוחים במקום מיץ תפוזים וכמובן לשלב פירות נוספים..

ארוחת צוהריים רגע לפני שנ"צ

לתינוקות בגיל 6-4 חודשים יש כבר לוח זמנים די קבוע שבו הם אוכלים וישנים כך שלכולם ברור מה בדיוק עומד לקרות. ייתכן כי לקראת הגילים האלו יחול שינוי בלוח הזמנים הקבוע בגלל קפיצת גדילה אשר מאופיינת בכל פעם שהבייבי המתוק שלכם מתפתח. בין אם מבחינת מזון ובין אם מבחינה מוטורית וקוגניטיבית. אל תיבהלו מהשינוי כי הוא שינוי מבורך שמעיד כי התינוק המתוק שלכם מתפתח כראוי. אז נכון שהזמן הפנוי שהיה לכם כשהוא היה ישן צוהריים התקצר, אבל הם עדיין זקוקים לשינה אז אל תדאגו.

ארוחת צוהריים מזינה לקטנטנים הללו יכולה להיות מגוון מרקים שונים: מרק ירקות עם חזה הודות נקבה, מרק אפונה עם גזר ועוף, מחית של קציצות ואורז טחונות היטב, פתיתים ברוטב עם חתיכות של חזה עוף טחון ועוד.

קמנו משינה – מה אוכלים?

לאחר שהקטנטנים התעוררו משנת היופי שלהם, אפשר לתת להם מאכלים קלילים דוגמת יוגורט, או ביסקוויט טעים שמתמוסס בהגיעו לפה, ניתן למצוא שלל ביסקוויטים במגוון טעמים שהקטנטנים יכולים להתאמן בלאחוז אותם, ללעוס או למצוץ אותם ואפילו באמצעותם יכולים להמשיך ולהתפתח.

ארוחת ערב רגע לפני שחוזרים לישון שוב

רגע לפני שאתם מקלחים את הבייבי המתוק שלכם, מומלץ להאכיל אותו בארוחת ערב מזינה שבה יוכל להתלכלך כאוות נפשו ומשם ישר למקלחת. ארוחת ערב מצוינת לגיל זה תהיה מעט קוטג' עם רסק עגבניות טרי וחתיכות קטנות של לחם שספוגות בהן. הסיבה לכך היא שהלחם ישביע אותם, והוא יהיה רטוב דיו כדי שיבלע להם בקלות. גם חביתה מקושקשת לחתיכות קטנות מאוד משולבת בתוך גבינה לבנה יכולה להיות ארוחת ערב מצוינת, פשטידת ירק רכה ואבוקדו מעוך ועוד.

לאחר מכן תוכלו לקלח את התינוק המתוק שלכם באמבטיה מרגיעה שגם תעייף אותו ומשם לארוחת הנקה או תמ"ל מה שאתן מעדיפות ואחר כך אל המיטה. קל יותר להסתדר עם תינוקות כשיש שגרת יום מסודרת וברורה, למרות קפיצות הגדילה שבדרך שיכולות לגרור שינויים.