מה זה דיור מוגן וכמה הוא עולה

15/04/2024

לא מעט אנשים בגיל השלישי מתלבטים האם לעבור לדיור מוגן, כאשר אחת השאלות שעולות על הפרק היא כמה זה עולה והאם הם יכולים לעמוד בתשלומים הללו. במאמר הבא, תקבלו את כל המידע על דיור מוגן, על כמה בדיוק זה יעלה לכם ועל אופציות תשלום שונות, כך שתהיה לכם האפשרות לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא למעשה מתחם מגורים המיועד לבני הגיל השלישי אשר מתפקדים באופן עצמאי ומעוניינים לחיות חיים איכותיים, במסגרת שמציעה להם הגנה על הביטחון, הבריאות ועוד. בדיור מוגן ניתן למצוא דירות מגורים מסוגים שונים וכן, אפשר למצוא במקום שירותי בריאות, מתקנים שונים, חיי חברה, חדר אוכל ועוד. ניתן לומר שמגורים בדיור מוגן מציעים נוחות ואיכות חיים לכל אדם בגיל השלישי שיכול לחיות חיים עצמאיים ויחד עם זאת מחפש חיי חברה ופנאי על מנת שלא להרגיש בודד. כיום ניתן למצוא דיור מוגן בכל רחבי הארץ ועל כן, חשוב לקבל את ההחלטה הנכונה טרם בוחרים דיור מוגן רלוונטי.

כמה עולה דיור מוגן?

מחירי דיור מוגן מורכבים משני מרכיבי עליות: מרכיב אחד הוא סכום חד פעמי(פקדון או דמי כניסה) שמשולם בכניסה ל דיור המוגן. תשלום זה הוא על זכות המגורים בדיור המוגן. מחיר הפיקדון/דמי הכניסה  יקבעו בין היתר בהתאם לפרמטרים שונים כגון: איכות הדיור המוגן, היכן הוא ממוקם בארץ, השכונה שבה נמצא הדיוק המוגן, גיל הדירה עצמה ועוד.

המרכיב השני בתשלום לדיור המוגן הוא דמי אחזקה חודשיים. תשלום זה יגבה עבור שירותים שהמקום מספק לדיירים שלו לרבות פעילות ספורט, חברה, תרבות, ניקיון, אחזקה, מרפאה ועוד. בתי דיור מוגן יוקרתיים מציעים פעילויות סביב השעון בחוגים, במתקנים איכותיים, טיולים, הרצאות, מפגשים, מענה של אנשי צוות בתפקידים שונים, שירותי אבטחה ומרפאה ועוד. כמובן שחשוב לבחון את כלל סוגי השירותים המוצעים תמורת התשלום החודשי שמשלמים על דמי אחזקה.

כיצד בוחרים דיור מוגן?

בכדי לבחור דיור מוגן בצורה הטובה ביותר, ישנם כמה פרמטרים שיש לשים עליהם דגש: ראשית כל, מיקום  הדיור המוגן, כאשר חשוב לבחור במיקום נוח לאדם. שנית, איזה סוגי דירות מוצעות במקום והאם הן מרוהטות או לא מרוהטות, אם מדובר על דירות דקורטיביות, איכותיות ועוד. דבר נוסף שכדאי לבחון טרם בוחרים דיור מוגן הוא מה מוצע במסגרת הדיור המוגן, איזה פעילויות חברתיות, איזה שירותים בריאותיים, איזה מתקנים יש במקום ועוד.

כמובן שלא כדאי לוותר על רישיון לדיור המוגן. חשוב לוודא כי מדובר על דיור מוגן עם רישיון שמבטיח כי המגורים בו יהיו הטובים ביותר עבור האדם. דבר נוסף הוא כמובן כמה זה בדיוק עולה והאם מדובר על מחיר שניתן לעמוד בו.

אם אתם מחפשים דיור מוגן איכותי בתנאי תשלום נוחים, כדאי שתכירו את דיור מוגן במשען