כיצד שינה לא טובה מובילה לסטרס גבוה?

14/09/2023

סוויס סיסטם עוזרת לכם לישון טוב יותר, שינה איכותית על מיטה מתקדמת תאפשר לכם לישון רגוע יותר, מיטה שלא תתאים לכם תגרום לשינה לא טובה שתוביל לסטרס.

שינה לא טובה עלולה להוביל לסטרס, בעיות רפואיות ורגשיות

אם אתם לוקחים את השינה בלילה כמובן מאליו כדאי לכם לעצור ולתת דגש על איכות השינה שלכם בלילה שמשפיע עליכם רבות במהלך היום.
נציגי סוויס סיסטם מסבירים כי אנשים שישנים מעט שעות שינה, כאלו הסובלים מנדודי שינה, הפרעות בשינה או כאלו שישנים שינה לקויה ומרבות הפרעות במהלך הלילה, עלולים לסבול מבעיות רבות בחיי היום יום שלהם: עייפות במהלך היום, קושי בריכוז, חולשה, נטייה לעצבנות ואף לבעיות רפואיות שונות שעלולים להתפתח עם הזמן.
בעיה נפוצה בקרב אנשים שישנים לא טוב במהלך הלילה היא סטרס, מצד של לחץ בדרגות משתנות, ככל שהגוף צריך יותר שעות שינה איכותיות ורציפות כך הסיכוי לפתח סטרס הוא גבוה יותר והמוח מגיב בהתאם ומפריש הורמונים להתמודדות עם איומים שמשפיעים על התפקוד היומי, מצבי הרוח, מבנה האישיות ובמקרי קצה ניתן לפתח חרדות, דיכאון ועד בעיות כמו נחירות, דום לב בנשימה ועוד.

חשוב לזכור, אם אתם חווים לחץ בחיים כתוצאה משינה לקויה או מחסור בשינה, ככל שתזניחו טת הטיפול בבעיה אתם עלולים לסבול מלופ של קושי בהירדמות כתוצאה מלחץ וחרדות שיוצר שינה לא תקינה שמחריפה את הסטרס וחוזר חלילה - אל תזניחו בעיות בשינה והתחילו לחפש פתרונות לשינה טובה יותר.

להוריד לחץ בחיים: איך לישון טוב יותר? המלצות סוויס סיסטם:

לפני שרצים לרופא המשפחה, מומחה שינה או פסיכולוג, מומלץ לנסות מספר טיפים לשינה איכותית יותר שתפחית לכם את הסטרס:

  • בדקו אם המזרן שלכם נוח והמיטה שלכם מאפשרת לכם את הצרכים שלכם בשינה, פעמים רבות אנשים ישנים על מיטה ישנה, מזרן לא איכותי או משטח שינה שאינו אורטופדי מספיק ורכישת מיטה חדשה תאפשר להם לישון טוב יותר.
    סוויס סיסטם מציעה מגוון רחב של מיטות מתקדמות ואיכותיות שישפרו את איכות השינה והחיים שלכם בעשרות מונים, החל ממזרנים איכותיים, מיטות מתכווננות ועד מיטה חכמה 360 שתאפשר לכם מעקב צמוד אחר נתוני השינה שלכם.
  • צרו שעות שינה והתעוררות קבועות, גם אם אתם בסוף השבוע או חג, אמנו את עצמכם לקום ולהתעורר בשעה קבועה.
    אם טרם יצרתם שעות שינה קבועות אל תשכבו במיטה במשך זמן רב אם אתם לא מצליחים להירדם, אם הצורך לשינה טרם הגיע אין טעם לנסות בכוח לישון, במידה ועברה קצת יותר מרבע שעה תנסו לקום ולבצע פעילות רגועה כלשהי.
  • הימנעו מאכילה לפני השינה ובמיוחד מאכלים כבדים כמו בשר.

בנוסף, הימנעו משתייה אלכוהול בשעות הסמוכות לשינה, צריכת קפאין וכן עישון לפני השינה.

  • צרו תנאי שינה נוחים: התאימו את הטמפרטורה בחדר לעונה (אין טעם לסבול מחום או קור), החליפו מצעים בתדירות גבוהה, החשיכו את החדר, סגרו חלונות או השתמשו באטמי אוזניים אם ישנם רעשי רקע וכן החליפו מצעים בתדירות גבוהה.
  • בצעו פעילות גופנית במהלך היום אך הקפידו שלא לבצע פעילות גופנית בשעות מאוחרות.
  • תרגלו מדיטציה או השתמשו בשיטות שונות להרגעה טרם השינה.
  • ניסתם פעולות רבות והשינה לא השתפרה? אל תסבלו, זכרו שהסטרס ובעיות נוספות עלולות להחמיר ויש לטפל בבעיה.
    במידה והשינה לא משתפרת גשו להתייעץ תחילה עם רופא/ת המשפחה, במידת הצורך ניתן לקבל הפנייה למרפאת שינה ובאם מדובר על בעיה רגשית ניתן להתייעץ עם פסיכולוג/ית.