איך עובד הליך ניתוח החלפת ברך

25/02/2024

אין כאב נורא יותר מכאבי ברכיים, כך יעידו רבים הסובלים מהם באופן יום יומי. מדובר בכאבים חדים המשפיעים ישירות על השגרה, לעתים עד לרמה שבה האדם נמנע אקטיבית מפעולות שונות כמו הליכה, ריצה, אפילו ישיבה וקימה מכיסא. החלפת ברך הוא הליך מהפכני שנוצר במטרה להחליף את החלקים השחוקים במפרק הברך, להשיב את שגרת חיי המטופל לתקינות מלאה וכן את איכות חייו. זוהי קרן אור של ממש עבור המטופלים, בתוך הסבל והכאב שהם חווים מידי יום.

הכל על ניתוח החלפת ברך

ניתוח החלפת ברך הוא הליך שבו החלקים הפגומים של מפרק הברך מוסרים ומוחלפים ברכיבים מלאכותיים. רכיבים אלה עשויים ממתכות מיוחדות לרוב ומיועדים לחקות את תפקודה של ברך בריאה, מה שמאפשר ניידות והקלה בכאבים. בדרך כלל, ניתוח זה מומלץ לאנשים הסובלים מדלקת פרקים חמורה או שעברו פציעות משמעותיות בברך, שלא הצליחו להחלים כראוי.

כאמור, מטרת ההליך היא לאפשר לאנשים לחזור לפעילויות היומיומיות ללא הכאב המשתק שבעבר העיב על כל תנועה. מדובר בהליך שנחשב מוצלח מאוד אשר הצליח לשפר את חייהם של מטופלים במשך עשרות שנים, ומציע להם עד היום אפשרות לשגרת חיים בריאה ונטולת סבל. בהתאם לאופי הפגיעה, ניתן לבצע החלפת ברך מלאה, או החלפת ברך חלקית.

כיצד להתכונן לניתוח באופן הטוב ביותר?

סובלים מכאבי ברכיים שנים ארוכות וסוף סוף עומדים בפני ניתוח החלפת ברך שיסיר את הכאבים אחת ולתמיד? ישנם כמה צעדים שכדאי להקפיד עליהם, כדי להתכונן באופן המיטיב ביותר לקראת הניתוח:

  • צום – על פי הנחיות הצוות הרפואי, יש להימנע לחלוטין מצריכת מזון 6 שעות לפני הניתוח. ניתן לשתות מעט מים, אך 3 שעות לפני הניתוח יש להפסיק לשתות לחלוטין. אם עליכם ליטול תרופות, עשו זאת עם הכמות המזערית ביותר של מים המתאפשרת.
  • היגיינה– ערב לפני הניתוח וביום הניתוח עצמו, יש להתרחץ בסבון מחטא בהתאם להוראות ובאופן יסודי. לרוב אין צורך להביא את הסבון אתכם לבית החולים אך כדאי לוודא מראש.
  • אקססוריז – אין צורך להגיע עם תכשיטים, עדשות מגע, שעונים, סיכות ראש וכו'. מכשירי שמיעה ושיניים תותבות יש להסיר לפני הניתוח ולמסור לבן משפחה ו\או מלווה.

לחזור ללכת ללא כאבים

רבים הסובלים מכאבי פרקים, ויתרו מראש על האפשרות לחזור לנהל שגרת חיים נטולת כאבים. עם זאת, רבים אחרים כבר גילו שאפשר אחרת! שישנה אופציה לחזור לחיים ולנהל אותם באופן בריא ומיטיב יותר! החלפת ברך היא הליך משנה חיים ושכיח במיוחד במאה ה-21. אז אם גם אתם יודעים שמגיע לכם לחיות נכון, שאחת ולתמיד הגיע הזמן להיפטר מהכאבים והסבל – זה הרגע להתחיל לברר על מידת ההתאמה לניתוח החלפת הברך, ולעשות את הצעד הראשון לחיים חדשים.