רוצים להאריך חיים? יכול להיות שהמתכון הבא, של כרוב צלוי ברוטב צ'ילי וערמונים קלויים, יסייע לכם!

אם קראתם באתר את הסקירה שלנו על ה"אזורים הכחולים" (The Blue Zones) ותשעת האזורים בהם אנשים מאריכים חיים ושומרים על איכות החיים גם בגילים מתקדמים, ייתכן שהחלטתם שאתם רוצים לנסות להבין מהם ההרגלים שעשויים לסייע לכם במשימה שאין חשובות ממנה.

בשנים האחרונות יצאו כמה ספרי בישול ומתכונים שמתמקדים במאכלים המתמקדים במאכלים שמגיעים מהאזורים הכחולים.“The Blue Zones American Kitchen: 100 Recipes to Live to 100” מציע, כפי שניתן להסיק משמו, 100 מתכונים מהמטבח האמריקאי שיכולים לקרב אתכם לעבר הגשמת היעד.

אחד המתכונים המסקרנים בספר הוא של כרוב צלוי עם רוטב צ'ילי וערמונים קלויים, אותו נציג לפניכם במאמר הבא. לפי אנשי The Blue Zones, התבשיל הזה אידיאלי להכנה מראש: צינון הכרוב כמה שעות לפחות לפני ההכנה, או אפילו לילה שלם. ניתן לבשל אותו במגוון דרכים, אפילו בשיטת "סו-וייד" (מצרפתית: "תחת ואקום") המבוססת על אטימת המזון בשקית פלסטיק ריקה והנחה שלו באמבט מים או בסביבה אחרת עם טמפרטורה מבוקרת למשך פרק זמן ארוך. אם השיטה הזו נראית לכם מורכבת, תוכלו "להסתפק" גם בצלייה איטית בתנור, להשתמש בגריל או במצע פחמים, ואפילו לשלב כיריים.

כרוב צלוי באש עם רוטב צ'ילי וערמונים קלויים - מתכון

זמן הכנה: 6 שעות
מספר מנות: 4

רשימת מרכיבים:

  • 1 ראש כרוב ירוק, חתוך לארבעה טריזים (שימו לב שהליבה צריכה להישאר שלמה)
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 כפות סומאק טחון (תבלין מזרח-תיכוני המוכן מפירותיו של צמח האוג)
  • 2 כפות מרווה טרייה קצוצה
  • מלח
  • פלפל שחור טחון טרי
  • 2 בצל ירוק פרוס דק (לא חובה)

מרכיבים להכנת רוטב צ'ילי וערמונים קלויים:

  • 1 פלפל אדום
  • 1 פלפל צ'ילי מיובש מסוג גואחילו מיובש, מחולק לאורכו ומגורען
  • 1 פלפל צ'ילי מיובש מסוג אנצ'ו, מחולק לאורך ומגורען
  • 7 ערמונים קלויים שלמים
  • 2 כפות סירופ מייפל טהור
  • 1 כף מלח

 

פופולריים:

הוראות הכנה:

  1. להכנת הכרוב הצלוי באש, טפטפו על הכרוב שמן. פזרו את השמן לכל עבר כדי לצפות את החלק החיצוני של הכרוב.
  2. תבלו עם סומאק, מרווה, מלח ופלפל. חשוב לוודא שכל הצדדים מקבלים את התיבול.
  3. אם יש לכם מכונת סו-וויד, הניחו את הטריזים בשקית ואקום (בדרך כלל ייכנסו לשקית טריז אחד או שניים, תלוי בגודל שלה), ואטמו את השקית בהתאם להוראות. הניחו את פרוסות הכרוב באמבט טבילה, בטמפרטורה של כ-80 מעלות צלזיוס (180 מעלות פרנהייט), ובשלו במשך 4 שעות.
  4. אין לכם סו-וויד? תוכלו לצלות את חתיכות הכרוב בתנור, בחום נמוך, כדי לקבל אפקט דומה. חממו מראש את התנור בטמפרטורה של קצת יותר מ-160 מעלות. הניחו את פרוסות הכרוב המוכנות על גבי נייר אפייה עם שוליים או בתבנית אפייה מתאימה. הוסיפו לתבנית ¼ כוס מים וכסו עם נייר כסף. אפו במשך שעה, ולאחר מכן הפכו את פרוסות הכרוב. במידת הצורך, וכדי למנוע חלילה שריפה, שפכו מעט מים. אפו שעה נוספת.
  5. לאחר הבישול, הכניסו את הכרוב למקרר בזמן הכנת הרוטב.

הוראות להכנת הרוטב:

  1. צלו את הפלפל בעזרת גריל עץ או פחמים, בתנור או על הכיריים. אם אתם משתמשים בגריל: הקפידו להניח את הפלפל ישירות על גבי הגריל לפני שיכוך הלהבות הראשונות ובשלו, תוך כדי סיבוב מפעם לפעם, עד להשחרת הפלפל מכל צדדיו.על כיריים גז: צלו את הפלפל ישירות על גבי להבות המבער.בתנור: השתמשו בהגדרה הגבוהה ביותר של הגריל. בשלו עד להשחרת הפלפל מכל עבריו.
  2. הניחו את הפלפל החרוך בשקית ניילון הניתנת לסגירה חוזרת, או עטפו אותו בנייר כסף כדי לאפשר לו להעלות אדים במהלך הקירור שלו.
  3. בזמן שהפלפל מתקרר, הביאו ⅔ כוס מים לרתיחה. לאחר מכן, קלו את הצ'ילי היבש על האש. הניחו את הצ'ילי ישירות על הגריל וצלו אותו לפרק זמן קצר: אתם רוצים שהצבע של הפלפל יהפוך לכהה ושהוא יתפח מעט, אבל לא שהוא ישחיר. ניתן לחלופין לצלות את הצ'ילי במחבת חמה ויבשה, על הכיריים.
  4. לאחר בישול הצ'ילי, הניחו את הפלפלים בקערה קטנה וכסו אותם במים רותחים. במידת הצורך, ניתן להשתמש בצלחת קטנה כדי לשמור אותם שקועים.
  5. הפלפל התקרר מספיק? מצוין! הסירו את הקליפה החרוכה בעזרת ניגוב עדין עם האצבעות. הסירו את הגבעות ואת הגרעינים, והניחו את הפלפל הקלוי בבלנדר.
  6. כשהמים להשריית פלפלי הצ'ילי היבשים התקררו מספיק כך שאפשר לגעת בהם, הצ'ילי אמור להתרכך מספיק. הסירו את הפלפלים, שמרו את נוזלי ההשרייה והניחו את הצ'ילי בבלנדר, יחד עם הפלפל הקלוי. הוסיפו לבלנדר ערמונים קלויים, סירופ מייפל, מלח וכחצי כוס מנוזלי השריית הצ'ילי. ערבבו את התערובת במהירות נמוכה, ולאחר מכן הגבירו את המהירות עד ליצירת רוטב חלק. אם התערובת סמיכה מדי, הוסיפו עוד מנוזלי השריית הצ'ילי.
  7. הוציאו את הכרוב שבישלתם קודם לכן מהמקרר ותנו לו להגיע לטמפרטורת החדר. כאשר אש הבישול בערה מספיק זמן כדי ליצור מצע טוב של גחלים לוהטות, או כשהפחמים נשרפו עד שהצבע נהיה אפור לחלוטין, סימן שאפשר להתחיל עם הגריל. בשלו את הכרוב עד שהוא מתקרמל, נחרך מכל הצדדים ומתחמם. אם אתם מכינים את המנה על כיריים, אפשר לצרוב את החלק החיצוני של הכרוב במחבת, על אש גבוהה, כדי לקרמל ולחמם את החלק החיצוני.
  8. להגשה, צקו כמות נדיבה מרוטב הצ'ילי והערמונים הקלויים על כל צלחת. הניחו כל כרוב צלוי ישירות ב"בריכת" הרוטב. ניתן לקשט עם בצל ירוק פרוס.