מתכון להכנת נגיסי סלמון עם שום וחמאה

נגיסי סלמון

סלמון הוא אחד המאכלים המומלצים ביותר לשילוב בתפריט שלכם. בין השאר, הדג האהוב הזה כולל כמויות מרשימות מאוד של חומצות שומן אומגה 3, הנחשבות לחשובות ביותר בגוף. חומצות אלה מסייעות בהפחתת דלקות, משפרות את רמות לחץ הדם ועשויות להקטין את הסיכונים למחלות כרוניות, כולל מחלות לב או חלק מסוגי הסרטן. חומצות שומן אומגה 3 אינן מיוצרות בגוף וגם לא נמצאות בכמויות גבוהות ברוב המאכלים המרכיבים את התזונה המערבית, ולכן העובדה שהסלמון עשיר בהן היא מבורכת.

סלמון בנוסף עמוס ברכיבים חיוניים אחרים, דוגמת חלבונים, ויטמין B, אשלגן, נוגדי חמצון ועוד. אם מוסיפים לכך את העובדה שסלמון צריך להיות חלק בלתי נפרד מהתפריט של אלו שמעוניינים לשמור על המשקל או אפילו להפחית אותו, אפשר להבין שיש כאן מאכל מנצח. במיוחד אם אתם בוחרים את המתכון הנכון ומתבססים על חומרי גלם איכותיים.

קודם כל: איך קונים סלמון

בדומה לדגים אחרים, סוג הסלמון שאתם מתבססים עליו יכול להשפיע במידה רבה על התוצאה הסופית. ניתן למצוא מינים שונים של סלמון, הנבדלים ביניהם באזור הגיאוגרפי מהם הם מגיעים, בתקופה בה דגים אותם ובפרמטרים נוספים. ממש על קצה המזלג, סלמון שהמקור שלו הוא באוקיינוס השקט יהיה בדרך כלל רזה יותר, בעל צבע עמוק יותר וגם יקר יותר. סלמון אטלנטי, אם ניקח דוגמה נוספת, יהיה בעל כמויות גבוהות יותר של שומן, ומחירו נמוך יותר. רבים ממליצים לבחור בסלמון נורבגי, הנחשב לשומני ולעשיר במיוחד באומגה 3.

אם אתם מחפשים סלמון שהמקור שלו הוא חקלאות מים, רצוי לבדוק בדיוק היכן הוא גדל. סלמון חקלאי מומלץ הוא לרוב כזה שגדל במערכות מבוססות אדמה או במיכלים, הנחשבים גם לידידותיים יותר לסביבה מאשר חוות מים פתוחות מסורתיות יותר.

אל תתביישו לשאול בחנות או ברשת השיווק מהיכן הגיע הדג, או אפילו בקשו לראות את הקרטון עליו אמורים להופיע ארץ המוצא של הסלמון, יחד עם התאריך בו דגו אותו. זה יכול לשפר לכם את המנה וגם את הבריאות.

מתכון סלמון מומלץ במיוחד

לכל אחד יש את האופן שבו הוא אוהב את הסלמון שלו, כשמגוון האפשרויות רחב בהחלט. הינה אחת האפשרויות שאנחנו אהבנו: נגיסי סלמון נמסים בפה, עם חמאה ושום, המוגשים לצד מרינדה פשוטה וטעימה של חמאה, מיץ לימון ושום. אפשר להגיש בתור מתאבן לפתיחת הארוחה

מתכון - נגיסי סלמון עם שום וחמאה

מספר מנות: 4

זמן הכנה בפועל: 15 דקות

זמן הכנה כללי: 30 דקות

רשימת מרכיבים:

  • 2 כפות חמאה מומסת, ללא מלח
  • 1 כף מיץ לימון
  • 2 כפיות שום מגורד
  • ¼ כפית מלח
  • ¼ כפית פלפל גרוס
  • 1 קילו פילה סלמון חתוך במרכז, מופשט מעור וחתוך לחתיכות בגודל כ-2.5 ס"מ
  • עשבי תיבול טריים וקצוצים, דוגמת פטרוזיליה או בזיליקום (לקישוט)

ציוד דרוש: תבנית אפייה עם שוליים

הוראות הכנה:

  1. ערבבו בקערה בינונית חמאה, מיץ לימון, שום, מלח ופלפל. הוסיפו חתיכות סלמון וערבבו עד ליצירת ציפוי בעובי מספק. השרו במרינדה, בטמפרטורת החדר, במשך 15 דקות
  2. חממו מראש את התנור בטמפרטורה גבוהה
  3. הניחו את נתחי הסלמון על גבי תבנית האפייה. טפטפו את המרינדה שנותרה בקערה על הסלמון. אם החמאה התמצקה, הכניסו למיקרוגל למשך כ-5-3 שניות
  4. בשלו את הסלמון במרחק של כ-4 ס"מ ממקור החום, עד בישולו. לרוב דרושות כ-5-4 דקות לצורך זה
  5. ניתן לפזר עשבי תיבול טריים, להוספת טעם ולשיפור המראה

ערכים תזונתיים:

  כמות (במנה אחת) אחוז מהכמות היומית המומלצת
קלוריות 221
חלבון 23 גרם 46%
שומן (סה"כ) 13 גרם 17%
שומן רווי 5 גרם 25%
כולסטרול 78 מ"ג 26%
ויטמין A 224IU 4%
ויטמין C 2 מ"ג 2%
חומצה פולית 29 מק"ג 7%
ויטמין K 1 מק"ג 1%
נתרן 196 מ"ג 9%
סידן 16 מ"ג 1%
ברזל 1 מ"ג 6%
מגנזיום 34 מ"ג 8%
אשלגן 563 מ"ג 12%
אבץ 1 מ"ג 9%
ויטמין B12 4 מק"ג 167%
אומגה 3 3 גרם