רשימת מזונות שכדאי שיהיו חלק מהתפריט שלכם

01/10/2023

כיום, כולם מודעים לעובדה כי תזונה נכונה הינה בעלת חשיבות עליונה לשמירה על בריאות טובה ורווחה כללית. תזונה נכונה הינה בעלת תפקיד חשוב ומכריע בכל היבט של חיינו, מבריאות פיזית ועד לרווחה נפשית ורגשית – וכמובן, יש לה גם השפעה על התחושה האישית.
עכשיו, במקום הזה יכולה לעלות השאלה מה בדיוק נחשב כתזונה נכונה? כי יש לא מעט המלצות בנושא.
אז להלן מספר טיפים ומאכלים שחשוב שכל אחד ישלב בתזונה היומיומית שלו בכדי לשפר את מצבו הבריאותי.

על חשיבות המגנזיום והמאכלים בהם הוא נמצא
מגנזיום נחשב כמינרל חשוב ומשמעותי אשר לוקח חלק בתהליכים רבים המתקיימים בגופינו כמו: בניית עצמו, פעילות השרירים, תפקוד תקין של מערכת החיסון, שמירה על יציבות קצב הלב ועוד..
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה לשלב בתזונה מאכלים אשר נחשבים לעשירים במגנזיום ובין היתר: ירקות ובעיקר כאלו עם עלים ירוקים, קטניות, שקדים, שוקולד מריר, קפה ואגוזים.
יש לקחת בחשבון שבגלל שרבים באוכלוסייה צורכים לא מעט מזון מעובד, כמויות המגנזיום הנצרכות יכולות להיות קטנות מדי ולכן, יש להיות מודעים לחשיבותו ולהקפיד ולאכול מאכלים העשירים במגנזיום.

וויטמינים ומינרלים
חשוב מאוד לוודא שצורכים מזונות שהינם עשירים במינרלים ובוויטמינים מכל הסוגים. וויטמינים ומינרלים נמצאים בפירות וירקות כמו: בננות, תפוזים, תפוחים, גזרים, פלפלים ובטטות. חשוב לציין שפירות וריקות גם עשירים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון שגם הם מאוד חשובים לגופינו.
דגנים מלאים גם הם מהווים כמקור טוב לוויטמינים ומינרלים – כמו גם לסיבים.
דגנים מלאים אף מספקים אנרגיה, מתמשכת ונחשבים כבעלי יכולות לתמוך בבריאות מערכת העיכול.
על מאכלים אלו ניתן למנות: לחם מחיטה מלאה, אורז חום, שיבולת שועל וקינואה.

חלבון
החלבון הינו בעל חיוניות גבוהה בכל מה שקשור לתיקון רקמות הגוף, צמיחת שרירים ותפקודו הכללי של הגוף.
מהסיבה הזאת, חשוב לכלול בתזונה היומיומית מקורות חלבון – הן כאלו המגיעים מהחי והן כאלו המגיעים מהצומח.
בין המאכלים אשר נחשבים לעשירים בחלבון: בשר רזה, ביצים, דגים, עדשים, אגוזים ושעועית.

ברזל
מכיוון שברזל מצוי במיוחד במזונות מהחי, מי שחשוף בעיקר למחסור שלו הם צמחוניים וטבעוניים. וחשוב שהם יקפידו לצרוך מאכלים כמו: קטניות, סלק, אגוזים, טחינה וירקות ירוקים.

סידן
סידן הינו בעל תרומה גבוהה לחיזוק העצמות ולשיניים חזקות. מוצרי חבל נחשבים לעשירים בסידן ובעיקר, יוגורט וגבינות.
קיימת אפשרות גם לצרוך חלופות שונות למוצרי חלב כמו מאכלים המבוססים על חלב שקדים וסויה.

שומנים בריאים
לשומנים יכולה להיות קונוטציה שלילית בכל מה שקשור לתזונה. יחד עם זאת, חשוב לעשות את ההפרדה בין שומנים לא בריאים לשומנים בריאים. שומנים אשר נחשבים כבריאים הינם חיוניים לבריאות המוח ולרווח הכללית.
את השומנים הבריאים ניתן למצוא במזונות כמו:  אבוקדו, אגוזים, זרעים ושמנים מסוימים.

נוגדי חמצון
נוגדי חמצון ומזונות הנחשבים בעשירים בתכונות אנטי דלקתיות טומנים בחובם גם הם יתרונות רבים. תכונות אלו מאפיינות מאכלים כמו עשבי תיבול ותבלינים – ובין היתר: כורכום, ג'ינג'ר, שום, בזיליקום ואורגנו. כך שמעבר לעובדה שהם יכולים לשפר טעמים הם גם מאוד בריאים.

 

הקפדה על שתיית מים

 

אמנם מים הם לא מזון, אבל הם חיוניים מאוד לשמירה על לחות ולבריאות הכללית. הקפדה על שתיית מים בכמויות הנכונות, טומנת בחובה לא מעט יתרונות כמו: תמיכה במערכת העיכול, במחזור הדם ובוויסות הטמפרטורה.

לסיכום, קיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים לכל מה שהגוף של כל אחד מאיתנו צריך – חוסרים עלולים להוביל למחלות ובעיות בריאותיות. כך שמי שלא מקפיד על תזונה מאוזנת, בריאה ועשירה, חשוב שיערוך בדיקות, יהיה מודע לחוסרים ובמידת הצורך ייקח תוספי תזונה שונים אשר יכולים לענות על אותם החוסרים.