קחו את הבריאות בידיים: טיפים למניעת התקפי לב, פחד וחרדה.

28/05/2024

העולם המודרני, המהיר והלחוץ, מציב בפנינו אתגרים רבים בתחום הבריאות. אורח החיים המודרני, המושפע בין היתר מהתפתחות הטכנולוגיה, השינויים בשוק העבודה והלחץ החברתי, פוגע לא פעם בבריאותנו הפיזית והנפשית.

אנו חשופים לכמות עצומה של מידע, עובדים שעות ארוכות, מתמודדים עם לחץ עבודה גבוה, מתקשים למצוא זמן איכות לעצמנו ולמשפחותינו, ומתמודדים עם קשיים כלכליים וחברתיים. כל אלו משפיעים רבות על בריאותנו ועל איכות חיינו.

לכן, כיום בעידן המודרני, חשוב יותר מתמיד לשמור על הבריאות, להיות מודעים לגורמים שפוגעים בבריאותנו ולנקוט בצעדים למניעתם. עלינו לאמץ אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה, שינה מספקת וניהול יעיל של לחץ. עלינו גם לדאוג לבריאות הנפשית שלנו ולפנות לעזרה מקצועית במידת הצורך.

השמירה על הבריאות היא השקעה משתלמת. היא מאפשרת לנו לחיות חיים ארוכים, בריאים ומאושרים יותר. היא תורמת לתפקוד תקין בעבודה, לחיי משפחה טובים ולשיפור איכות חיינו בכלל.

טיפים חשובים לשמירה על הבריאות בעידן המודרני

העולם המודרני מציב בפנינו אתגרים רבים בתחום הבריאות אך גם פותח בפנינו הזדמנויות רבות לשמור על אורח חיים בריא. באמצעות אימוץ הרגלים פשוטים ויעילים, ניתן לשפר משמעותית את בריאותנו הפיזית והנפשית וליהנות מחיים ארוכים ומאושרים יותר, הנה כמה הרגלים חדשים מומלצים:

  • שתיית מים: מים חיוניים לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. מומלץ לשתות 8-10 כוסות מים ביום, גם אם אתם לא צמאים.
  • מזון מגוון ומאוזן :תזונה בריאה צריכה לכלול מגוון רחב של מזונות מכל קבוצות המזון כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וכו'. השתדלו להימנע ממזון מטוגן, ממותק ומלוח.
  • פעילות גופנית קבועה: פעילות גופנית סדירה חשובה לשמירה על משקל תקין, לחיזוק שרירים ועצמות ולשיפור בריאות הלב והריאה. מומלץ לבצע לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מתונה רוב ימות השבוע.
  • עישון ושתיית אלכוהול: עישון ושתיית אלכוהול מגבירים משמעותית את הסיכון למחלות קשות כמו סרטן, מחלות לב ומחלות ריאה. אם אתם מעשנים / שותים אלכוהול,  כדאי להתחיל להיגמל מהרגלים אלו.
  • היגיינה אישית וסביבתית: הקפידו על שטיפת ידיים באופן קבוע, על ניקיון הבית (ברמה סבירה).
  • שינה מספקת: שינה חשובה לתפקוד תקין של המוח והגוף. מומלץ לישון 7-8 שעות איכותיות בלילה.
  • ניהול לחצים: לחץ הוא גורם משמעותי לפגיעה בבריאות. מדיטציה, יוגה ונשימות עמוקות יכולות לסייע לכם להתמודד עם לחץ בצורה יעילה יותר. באם המצב מחמיר,  פנו לעזרה מקצועית במידת הצורך.

בריאות הנפש והגוף – אחד הם. אין צורך לנקוט במעשי קיצון ולהתנזר מהנאות החיים אלא להתנהל ברוגע ובאיזון. ככל שתקפידו על אלו כך תצליחו לנהל אורח חיים בריא ומהנה.

המרכז לרפואת חירום: הבריאות שלכם בידיים טובות!

המרכז לרפואת חירום מציע מגוון רחב של שירותים בתחום רפואת החירום, תוך שימת דגש על מקצועיות, אמינות ושירות אישי. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמים מובילים בתחום, על מנת להבטיח לכם את החוויה הטובה ביותר. חטיבת ההדרכה שלנו מציעה ללקוחותינו הדרכות מקצועיות רבות ומגוונות בתחומי הע"ר, החייאה ורפואת חירום לצד חוגים בנושאים הקשורים לבריאות ושמירה על אורח חיים בריא. התכנים מתאימים גם לאנשי מקצוע, גם לכלל האוכלוסייה וגם לילדים ונוער.