מתיחת בטן – מהן האפשרויות?

18/09/2023

אחד מחלקי הגוף שנחשב לנחשק ביותר כשהוא חטוב ומתוח הוא הבטן. אבל מה לעשות שהשנים עושות את שלהן ודברים שונים שאנחנו עוברים במהלך החיים גורמים לבטן שלנו להיות רופסת, עם עודפי עור מרגיזים, מה שממש לא ניתן להעלים באמצעות ביצוע פעילות גופנית בלבד. אז מה עושים? מותחים! כאן תוכלו ללמוד את כל מה שחשוב לדעת על ניתוח מתיחת בטן – למי מתאים הניתוח הזה ואילו שיטות קיימות לביצועו. 

למה צריך ניתוח מתיחת בטן? ולמי זה מתאים?

העור שלנו הוא בעל כושר מתיחה יוצא דופן וזו הסיבה שגם כאשר אדם עולה במשקל בצורה דרסטית, העור פשוט נמתח ונמתח ואינו נקרע. אלא שלאחר מתיחה גדולה, העור לעולם לא יחזור למצבו המקורי באופן טבעי, כך שאם אדם עלה במשקל בצורה משמעותית וירד, חלום הבטן המתוחה והשטוחה אינו קיים ללא ניתוח מתיחת בטן. כל עוד העלייה במשקל הייתה זניחה, ניתן להגיע לבטן שטוחה ומתוחה באמצעות ספורט ואורח חיים בריא בלבד,  אך כאשר הבטן הייתה מאוד מתוחה בשל עלייה משמעותית במשקל, יישארו עודפי עור מרגיזים, מדלדלים ושאינם אסתטיים. 

אז למי מתאים ניתוח מתיחת בטן על פי המידע הנ"ל? 

  • נשים אחרי הריון ולידה – ניתוח מתיחת בטן לאחר לידה הוא דבר שנשים רבות מבצעות. בזמן ההיריון האישה עולה במשקל ותוך זמן קצר לאחר הלידה מאבדת בחזרה ממשקלה והעור אינו חוזר לעצמו. הדבר משמעותי יותר בלידות מרובות ילדים ובעליות משמעותיות יותר במשקל. 
  • אנשים שעברו ניתוח בריאטרי לאחר ניתוחים בריאטריים (ניתוחי קיצור קיבה), המטופל מאבד משקל בצורה מאוד מהירה, מה שמותיר עודפי עור מיותרים. ניתוח מתיחת בטן לאחר ניתוח בריאטרי יכול לתקן את המצב.
  • אנשים לאחר דיאטה קיצונית – בדומה למה שמתרחש עם ניתוחים בריאטריים, דיאטות קיצוניות למי שסובל ממשקל עודף קיצוני גורמות לאובדן רקמת שומן ושריר, תוך הידלדלות העור שנותר רפוי ולא אסתטי. גם במקרה הזה ניתוח מתיחת בטן יכול לעזור.

ניתוח מתיחת בטן – מהן האפשרויות?

ישנן מספר שיטות למתיחת אזור הבטן על ידי ניתוח:

  • מתיחת בטן היקפית – זהו ניתוח מתיחת בטן מאוד מקיף שכולל שאיבת שומן, מתיחה של הבטן מהצדדים (אזור המותניים) והידוק  של השרירים. ניתוח זה מתאים למצבים החמורים יותר של עודפי עור.
  • מתיחת בטן מלאה – ניתוח זה מותח את העור מעל אזור המפשעה ובמהלכו גם מהודקים שרירי הבטן. הניתוח מתאים לטיפול בבטן לא אסתטית לאחר הריונות וכולל את הסרת הטבור ויצירת טבור חדש על פני העור (בדומה למתבצע בהקטנת חזה).
  • מתיחת בטן חלקית – ניתוח זה קרוי גם מיני מתיחה והוא מתאים לבעלי עור עודף מינימלי. החתך מתבצע מאזור המותניים אך אינו כולל הידוק של השרירים, אינו מערב את הזזת הטבור ולכן מותיר צלקות מינימליות. מידע על סוגים נוספים של מתיחות בטן במקור הבא.

האם ניתן למתוח את הבטן ללא ניתוח? 

הדבר אפשרי, במקרים בהם מדובר על מתיחת בטן שאינה נפולה מדי וללא עודפי עור גדולים. שיטות אלו כוללות שימוש בגלי רדיו או המסת שומן באמצעות קור, אך יש לקחת בחשבון כי אם רוצים להשיג שינוי ממש מהותי, האופציה הניתוחית עדיפה. כמובן שבכל השיטות שהוזכרו, הניתוחיות ולא-ניתוחיות, יש להקפיד על תזונה נכונה ואורח חיים בריא על מנת לשמור על התוצאות לאורך זמן.

כמה עולה למתוח את הבטן?

האופציה הניתוחית צפויה לעלות לכם כמה עשרות אלפי שקלים בעוד אפשרויות שאינן ניתוחיות. עוד על העלויות של מתיחת בטן.