מגוונים את ארוחת הערב עם סלטים סופר טעימים ומהירים

21/12/2023

איזה כיף לשבת לשולחן שכולו ערוך ויש בו מטעמים מכל טוב. יותר כיף זה הגיע לשולחן כזה ולגלות שיש עליו מלא סלטים טעימים שכולם אוהבים לאכול. סלטים צבעוניים שמשמחים מיד את הלב ומקלילים ברגע גם את הארוחה הכי כבדה בעולם. אם גם אתם רוצים שולחן שכזה אצלכם הינה מספר רעיונות לסלטים שאפשר להכין בצ'יק צ'ק מחומרים שיש בדרך כלל בבית, שעטופים ברטבים, שלא תשכחו אותם עוד זמן רב ושאפשר להתענג עליהם עוד כמה ימים אחרי.

סלט קיסר עם טוויסט

מי שמחפש מתכונים ב10 דקות, הסלט הזה נוצר עבורו! סלט קיסר הוא אחד הסלטים המוכרים ביותר בעולם ולא בכדי. הוא עשוי מחומרים פשוטים למדי, שהרוטב המפנק שלו עוטף לכדי ביס מושלם. כאן נוסיף טוויסט ונשלב בתוכו גם פסטה. בסוף יתקבל סלט של חסה טרייה, קרוטונים מעשה ידיכם לתפארת, פסטה לפי הוראות היצרן ורוטב אחד שמנוני במיוחד. כדי להביא אתכם לטעמים המדויקים חשוב שהרוטב יהיה דומיננטי בכמות ובטעם. זאת משום שמרכיבי הסלט האחרים די ניטרליים בטעמם.

סלט קינואה קראנצ'י

מי שאוהב את הטעמים של סלטים שהם גם קראנצ'ים וגם נימוחים, גם מרעננים את החך וגם משביעים, זה הסלט עבורו. אפשר להכין אותו מקינואה לבנה, שחורה או אדומה, לחלוט במים רותחים פולי אדממה שיתרככו ולקלות על מחבת חמה פקאנים קצוצים גס שיעניקו למנה הזו טעמים בלתי נשכחים. אל מרכיבי הסלט האלו הוסיפו גם סלק ואיזשהו פרי שחשוב שיהיה קשיח במרקמו ושדרגו אותו עם בצל ירוק, קצצו כוסברה, פטרוזיליה ונענע והכניסו הכול לקערה. הוסיפו רוטב עדין שיעטוף הכול יחד וערבבו היטב – גן עדן בתוך הפה!

ניחוחות תאילנדיים

מי שמתגעגע לתאילנד או סתם אוהב אוכל על טהרת טעמי המזרח ייהנה מסלט אטריות השעועית התאילנדי הזה. הסוד הוא להכין את הרוטב מראש ולשמור אותו במקרר. כך ברגע הנדרש תוכלו לשלוף אותו אחרי שכבר איחד את הטעמים יחד ורק למזוג מעל הכול. הסלט הזה מורכב מאטריות דקות שיש לחלוט במים חמים, כרוב לבן וסגול חתוכים לרצועות דקות, טבעות בצל סגול וגזר חתוך למקלות דקיקים. כדי להעניק לו טעם עמוק יותר, קצצו כוסברה ונענע, הוסיפו מעט פרוסות של פלפל צ'ילי אדום חריף טרי שיעשה לכם גם חריף וגם שמח בפה וערבבו את כל המרכיבים יחד. הוסיפו את הרוטב בניחוח התאילנדי מהמקרר והוסיפו בוטנים מטוגנים קצוצים בנדיבות.

מטבוחה קישואים

המטבוחה המסורתית היא מתכון שרחוק שנות אור מהגדרה של סלט מהיר הכנה, לכן התכנסנו כאן היום כדי להציע אלטרנטיבה. אומנם קצת שונה אבל הסלט הנהדר הזה של הקישואים לא מאכזב בכלל, יזכיר לכם את המטבוחה האדומה ואותו תוכלו להכין בזריזות. את המטבוחה הזו תוכלו להכין מקישואים או זוקיני מטוגנים במחבת גדולה, שיש בה שמן זית עם הרבה בצל קצוץ ופלפל ירוק חריף כדי לקבל את טעמי החריפות של המטבוחה המוכרת. קצת כורכום לקבלת גוונים זהובים, מלח, פלפל שחור וקורט סוכר, בישול מהיר של רבע שעה והרי לפניכם מטבוחת קישואים מדהימה, שלא יישאר ממנה דבר עד סיום הארוחה.

סלט בורגול קליל

שעת ערב היא שעה שרוצים לאכול בה אוכל קליל שלא מכביד, לכן החלטנו להביא לפניכם את סלט הבורגול הטעים והמהיר הכנה הזה. השרו את הבורגול כרבע שעה במים רותחים, קצצו פטרוזיליה ונענע, חתכו לקוביות קטנות ממש מלפפון ירוק ועגבניות, הוסיפו שיני שום קצוצות, מיץ לימון טרי, שמן זית ומלח. ערבבו הכול היטב, הניחו על ערמת הבורגול והתחילו לזלול.