להישאר בכושר גם כשאתם במשרד

19/05/2024

העומס והלחצים שאתם חווים במשרד בכל יום גורמים לכם לחזור הביתה מותשים, וכך לאט לאט יעדי הכושר שהצבתם לעצמכם הולכים ומתרחקים. אם המצב הזה גורם לכם למעט תחושות של תסכול ופספוס, ואולי גם הצטברות של כמה קילוגרמים עודפים, תשמחו לדעת שתוכלו לאמץ לעצמכם שגרת כושר פשוטה וקלה גם כשאתם עובדים במשרד.

אז אם תמיד חשבתם שכדי לשמור על אורח חיים בריא ופעילות גופנית קבועה עליכם לעשות מנוי בחדר כושר, לצאת לריצות ארוכות ברחבי העיר או להקדיש זמן קבוע לאימונים קבוצתיים בסטודיו השכונתי – במאמר הבא תמצאו כמה המלצות וטיפים נהדרים שיעזרו לכם להזיז את הגוף והשרירים, יעלו לכם את מצב הרוח ואפילו ישפרו את הפרודוקטיביות שלכם בעבודה הודות למרץ ורעננות שתרגישו בכל יום.

אל תשכחו להזיז את הגוף

הישיבה במשרד יכולה לגרום לכם לשכוח להזיז את הגוף, כך שלעיתים תוכלו להעביר שעות רבות בישיבה שרק מפעילה לחץ לא בריא על השרירים והעצמות. לכן חשוב שתקפידו על תזוזה בכל חצי שעה, כשהמטרה היא להניע את השרירים והגוף אם באמצעות מתחיות קלות או צעידה של כמה דקות בודדות.

כך למשל במקום לברר עניין מסוים עם קולגה מהמחלקה באמצעות האימייל, פשוט גשו למשרד שלו באופן פיזי ותרוויחו כמה דקות של שחרור לגוף, וכמובן גם שיחה קלילה עם חבר לעבודה. גם את שיחות הטלפון המשרדיות תוכלו לעשות בזמן צעידה בין כתלי המשרד, או ברחבי החברה אם החלל מאפשר זאת. העדיפו לערוך את שיחות הטלפון במכשיר הנייד שלכם, כך שתוכלו לצאת להליכה קצרה בזמן התעסקות בענייני עבודה.

עשו מתיחות קבועות

חלק מהחשיבות של הזזת הגוף במהלך העבודה במשרד קשורה להזרמת דם בגוף, וכך גם האפשרות להפחתת עומס על מפרקים ושרירים שנמצאים ללא תזוזה במשך זמן רב. תוכלו להקפיד לבצע מתיחות של חלקי הגוף באופן קבוע, בין אם בישיבה או בעמידה ליד שולחן המשרד.

זכרו לעצור מדי פעם את העבודה על המחשב, לבצע מתיחות לרגליים, ידיים, גב וגם הצוואר ולחזור על פעולות המתיחה לפחות 3 פעמים, או לבצע מתיחות של 10 שניות לפחות.

אימונים קלילים בין פגישות למיילים

האימון היומי שלכם יכול להתבצע בין קירות ה משרד, ואם יש לכם משרד פרטי משלכם אז אפשרויות התרגולים שתוכלו לעשות יכולים להיות הרבה יותר מגוונים. הקציבו זמן מסוים בכל יום כדי לבצע אימונים קלילים ופשוטים כמו כפיפות בטן, שכיבות סמיכה, כפיפת מרפקים או אפילו רק תרגול חוזר של ישיבה וקימה מהכיסא המשרדי.

כדי שלאימונים המשרדיים האלו תהיה השפעה חיובית על הגוף והבריאות, הקפידו לבצע אותם במחזוריות בין 3-5 פעמים בכל פעם, עם הפסקה של לפחות 30 שניות בין תרגול אחד לשני. תוכלו בהדרגה להעלות את מורכבות ועצימות התרגילים, בהתאם ליכולות הפיזיות שלכם וזמינות התרגולים האפשריים בחלל המשרדי.

מאמנים את השרירים בכל הזדמנות

גם בזמנים וימים עמוסים במיוחד במשרד תוכלו לשמור על שגרת אימונים בריאה, ולכן כדאי לשמור בהישג יד כדור גמיש או גומיית כושר ייעודית. אביזרי הכושר האלו יעזרו לכם להתמיד באימוני כיווץ- שחרור-מתיחה גם במהלך פגישה, שיחות זום משרדיות או שיחה עסקית חשובה וארוכה.

כל הזדמנות פנויה שתאפשר לכם למתוח, לכווץ ולהזיז את השרירים והגוף תהיה מצוינת לעמידה ביעדי הכושר המשרדיים שהצבתם לעצמכם.

וותרו על שימוש במעליות

אחת מהאפשרויות הזמינות ביותר לשמירה על כושר גם במשרד היא פשוט כזו המצריכה מכם לשנות הרגלים, כמו ההרגל של שימוש במעלית. אם עד היום התרגלתם לעלות ולרדת במעלית כדי להגיע או לצאת מהמשרד שלכם, מהיום כדאי שתתחילו להשתמש במדרגות.

במשך הזמן תוכלו לשכלל את ההרגל לביצוע אימוני מדרגות, ולהיעזר בהן כדי לבצע פעילות גופנית אירובית של עלייה וירידה במדרגות אם במהלך הפסקת הצהריים, הפסקה בין פגישה לפגישה או אפילו רגע לפני שאתם יוצאים חזרה לביתכם.

הכתבה נכתבה בשיתוף שרון זגון מנהל מכון פיזיותרפיה קריית מוצקין, מחוז הצפון מכבי שרותי בריאות.