יישור שיניים שקוף: ללכת עם להרגיש בלי

01/01/2024

כל מי שזקוק ליישר את שיניו, חושב ראשית על הגשר המתכתי שמורכב שפיהם של בני נוער רבים.  אותו גשר עם קוביות מתכת וגומיות צבעוניות שמחובר על השיניים, אותו גשר שלא אחת שמעתם עד כמה הוא לא נוח ואין צורך לציין שהאסתטיקה היא לא הצד החזק שלו. בעוד שגשר הוא פתרון המתקבל בפחות התנגדות אצל בני נוער רבים אשר לרוב מיישרים את שיניהם בערך באותו גיל, מבוגרים אשר מעוניינים ליישר את שיניהם לא יסכימו לקבלו, ובפרט לאור משך הטיפול אשר עשוי להימשך מספר שנים.

מתקדמים עם הטכנולוגייה

יחד עם זאת חשוב לזכור כי בכל גיל ניתן ליישר את השיניים בפה. כיום הטכנולוגייה הרפואית היא כה מפותחת ומציעה למטופלים שיטות חדשניות בתחום האורתודנטיה, המאפשרות יישור שיניים מבלי להרכיב גשר כלל. פתרונות אלו מאפשרים למטופלים ליישר את שיניהם מבלי לפגוע במראה החיצוני שלהם, אין כל הגבלת גיל בשימוש בשיטה, היא מציעה היגיינה, שיפור בביטחון העצמי, נוחות בזמן הטיפול ולעיתים אף זמן הטיפול בשיטה זו מתקצר ומאפשר לחזות מראש את תוצאות הטיפול באמצעות הדמיה ממוחשבת! כמו שיטת אינויזליין אשר פותחה בארצות הברית כבר בשנת 1997 וחוללה מהפכה אמיתית בתחום. בואו לגלות מהן השיטות השונות העומדות לרשותכם.

 

אילו שיטות קיימות כיום ליישור השיניים ללא גשר?

ישנן מספר שיטות שתוכלו לבחור מהן, הרי הן לפניכם:

  • פלטה שקופה -שיטה זו נחשבת לאחת מהנפוצות ביותר בישראל כדי ליישר את השיניים מבלי להזדקק לגשר. אלו פלטות שקופות עשויות מפלסטיק שניתן להסיר אותן בכל עת. הפלטות האלו מותאמות ככפפה ליד עבור פיו של המטופל ומיוצרות באופן אישי לפי נתוניו. הפלטות מפעילות את הלחץ הנדרש על השיניים כדי שתיישרנה. את הפלטות יש להחליף כל מספר שבועות, בהמשך לתוכנית הטיפול שנקבעה על ידי האורתודנט. יתרון חשוב שהן מציעות הוא האפשרות להסיר אותה לחלוטין בעת האכילה וצחצוח השיניים ולשמור על היגיינת הפה באופן המיטבי ביותר. לאחר מכן יש להחזירן למקומן ולהימנע מהסרתן למשך רוב שעות היממה.
  • אינויזוליין – זוהי שיטה מתקדמת וחדשנית ביותר בתחום הדנטלי. שיטה זו מציעה למטופליה לעבור הדמיה ממוחשבת תלת ממדית המציגה למטופל את חלל הפה שלו, לאחר מכן מתאימים למטופל מערכת של קשתיות לפי הצורך הנדרש. הקשתיות הן זעירות ועשויות מפולימר רפואי שקוף. בנוסף, הן מספקות תוצאות מצוינות לאלו הבוחרים להשתמש בשיטה זו. גם אותן ניתן להסיר בכל עת כאשר רוצים לאכול, לשתות או לצחצח את השיניים. הטיפול בהן אורך בין שנה לשנתיים.
  • קיבוע פנימי – המוכר בשמו הרפואי כלינגואל אפליאנס. זוהי שיטה שבה מדביקים סמכים פנימיים מאחורי השיניים כך שלא ניתן לראותם כלל. הסמכים מפעילים לחץ מתון אך מבוקר המאפשר ליישר את השיניים באופן הדרגתי. זו שיטה יעילה מאוד, אך יחד עם זאת נחשבת ליקרה במיוחד.

 

כיצד לבחור בין השיטות השונות?

הודות להתפתחותה של הטכנולוגייה, כל אדם יכול ליישר את שיניו כראות עיניו ובשיטה המתאימה לאופיו וליכולתו הכלכלית. בין אם ההעדפה שלכם נוטה כלפי סמכים פנימיים ובין אם היא נוטה לשיטת אינויזוליין או הפלטה השקופה, חשוב שתפנו ראשית לאורתודנט מומחה, שיוכל לסייע לכם לבחור באופן מושכל את הפתרון הטוב ביותר למצבכם הרפואי. באורתודונטיה ישנה חשיבות אקוטית לניסיון, למקצועיות ולדיוק לשם קבלת התוצאות הנדרשות. ואורתודנט המתמחה בשיטות השונות יוכל להעניק לכם את המידע הנדרש בהרחבה ולבחור ביחד איתכם. אל תוותרו על חלומכם ליישר את השיניים, ותוכלו לחייך חיום רחב, גדול ויפהפה תוך זמן קצר.