איך לטפל בעור פנים אדום ומגורה?

22/11/2023

טיפול בעור פנים אדמומי ומגורה דורש תשומת לב רבה, גישה עדינה והקפדה על שימוש במוצרי טיפוח המיועדים להרגעת הדלקתיות.
אם גם אתן מתמודדות עם עור פנים אדום ומגורה, להלן כמה צעדים שכדאי לנקוט בהן על מנת להקל על האדמומיות ועל הגירוי:

ניקוי עדין של עור הפנים
יש להשתמש בתכשיר ניקוי עדין, לא שוחק, נטול ריח המיועד במיוחד לעור פנים שהינו רגיש או מגורה. הימנעו ממים חמים וקרצוף חריף וגס שעלול לגרות עוד יותר את העור – ולגרום לתוצאה הפוכה מזאת שאתם רוצים להשיג.

שימוש בקומפרסים קרים
יש לעשות שימוש במטלית קרירה ולחה או שקית קרח נקייה עטופה במטלית על האזורים הפגועים למשך מספר דקות כדי להפחית את המצב הדלקתיות בעור ולהרגיע את האדמומיות.

הימנעו משימוש בחומרים הנחשבים למגרים
הימנעו משימוש במוצרי טיפוח המכילים בתוכם כימיקלים קשים, ניחוחות חזקים או אלכוהול שעלולים להחמיר את הגירוי. יש להעדיף שימוש במוצרי איפור המוגדרים כהיפואלרגניים ונטולי ריח.

לחות לעור
יש להקפיד על מריחת קרם לחות לפנים בעל מרקם עדין, היפואלרגני ולא קומדוגני כדי להעניק לחות לעור וליצור מחסום הגנה. חפשו מרכיבים כמו אלוורה, שיבולת שועל או חומצה היאלורונית, הידועים בתכונות המרגיעות שלהם ובמידת התאמה גדולה יותר לעור שהוא אדום או מגורה.

הימנעות מחשיפה לשמש
דאגו להגן על העור שלכן מפני השמש על ידי שימוש בקרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה גבוה. חשיפה לשמש עלולה להחמיר אדמומיות וגירוי ולכן, ככל המתאפשר ההמלצה היא להימנע מחשיפה ישירה לשמש, לפחות עד לשלב בה האדמומיות תעלם.

טיפולים מקומיים
יש לשקול להשתמש בקרמים או ג'לים ללא מרשם עם מרכיבים הנחשבים לבעלי יכולות להרגעת העור כמו אלוורה, קמומיל או קלנדולה, וידועים בתכונותיהם המרגיעות והאנטי דלקתיות. במידת הצורך, התייעצו עם רופא עור לקבלת הטיפולים המקומיים המתאימים ביותר – כמובן, שהיוועצות עם רופא היא תמיד מומלצת במצבים כאלה.

שימוש במסכות לחות לפנים
יש לשקול למרוח מסכת לחות או מרגיעה לפנים שתוכננה במיוחד לעור רגיש או מגורה כדי להרגיע את האזורים הפגועים בעור.

הימנעות מפילינג חריף
הימנעות משימוש בפילינג עז או בקרצוף חזק של עור הפנים, מכיוון שהם עלולים לגרות עוד יותר את העור אשר נמצא במצב רגיש. אם אתן רוצות בכל זאת לעשות פילינג, יש לבחור  וליישם שיטות פילינג עדינות או להימנע מפילינג עד למצב של החלמת העור.

הימנעות מהתחממות העור
מומלץ לצמצם  ככל שמתאפשר את החשיפה לטמפרטורות קיצוניות, מכיוון שגם מזג אוויר חם וגם קר עלול לעורר או להגביר מצבים של אדמומיות וגירוי. כחלק מכך, ההמלצה היא להימנע ממקלחות חמות וסאונות – לפחות ככל שמתאפשר.

התייעצות עם רופא עור
אם אדמומיות וגירוי נמשכים או מחמירים, חיוני לפנות לייעוץ מקצועי ובראש ובראשונה לרופא עור. רופא עור יכול לספק טיפולים וייעוץ מותאמים לניהול יעיל של עור רגיש או מגורה ולהציע את הטיפול המקצועי, האיכותי והיעיל ביותר בנמצא. כמובן, שכדאי להקשיב וליישם בפועל את ההנחיות של ואתו רופא עור.

 

לסיכום, חשוב לציין כי זה חיוני לטפל בעור אדום ומגורה בעדינות ובסבלנות – וכמובן, לעשות כל מה שצריך על מנת להתגבר על מצב זה.
אם האדמומיות או הגירוי לא משתפרים עם אמצעים אלו או אם עולה תחושת אי נוחות, מומלץ לפנות לרופא עור כדי לזהות את הסיבה ולקבל טיפול מתאים.
נקיטה בכל הפעולות הללו, תאפשר להתגבר על המצב הזה בזמן המהיר ביותר.