איך לבחור מקרר ליין?

22/11/2023

אם אתם חובבי יין, חשוב שתקפידו לדאוג ולאחסן את היין שלכם בצורה הטובה ביותר.  בחירת מקרר יין כרוכה בהתחשב בגורמים שונים כדי להבטיח שהוא עונה על צורכי האחסון וההעדפות שלכם.
אז רגע לפני שאתם בוחרים את מקרר היין הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את מקרר היין הנכון:

קיבולת וגודל מקרר היין
יש לקבוע את מספר הבקבוקים שאתם מתכוונים לאחסן באותו המקרר. מקררי יין מגיעים בגדלים שונים, הם יכולים להכיל החל ממספר מצומצם של בקבוקי יין ועד לאוספים גדולים יותר.
בחרו מקרר יין אשר מתאים לאוסף היינות שלכם וכמובן, גם מתאים לחלל הפנוי בבית אותו אתם מבקשים להקצות עבור אותה המטרה.

סוג היין
יש לשקול את סוגי היין אותם אתם מבקשים לשמור באותו מקרר יין: שרדונה, קברנה, שיבלי או כל סוג יין אחר. יינות מסוימים, כמו שמפניה או בקבוקים גדולים יותר, עשויים לדרוש תצורות מדפים שונות. יש לוודא שהמדפים של המקרר בו אתם מבקשים לבחור הינם מתכווננים או מתאימים לצורות ולגדלים הספציפיים של הבקבוקים שלכם.

אזור יחיד לעומת אזור כפול
מקררי יין עם אזורים בודדים שומרים על טמפרטורה עקבית בכל היחידה, בעוד שלמקררים דו-אזוריים יש שני אזורי טמפרטורה נפרדים, המאפשרים לכם לאחסן סוגים שונים של יין בטמפרטורות ההגשה האידיאליות שלהם. בחרו על סמך אוסף היין אותו אתם מחזיקים ברשותכם והעדפות שונות שיש לכם בנושא.

בקרת טמפרטורה
יש לוודא שלמקרר היין יש בקרות טמפרטורה מדויקות המתאימות לאחסון סוגים שונים של יינות. טמפרטורת האחסון האידיאלית עבור רוב היינות היא סביב 55°F (13°C), אך יינות מסוימים עשויים לדרוש טווחי טמפרטורות ספציפיים.

בקרת לחות
חפשו מצנן המציע תכונות בקרת לחות כדי למנוע מהפקקים להתייבש ולשמור על תנאי אחסון יין אופטימליים.

רעידות ומידת הגנה מפני קרינת UV
יש לשקול מקררי יין עם תכונות נגד רעידות כדי למנוע הפרעות יין והפרעות משקעים אשר יכולות לפגוע באיכות מקרר היין ובטיב השמירה על בקבוקי היין. דלתות זכוכית מוגנות UV או דלתות מוצקות יכולות להגן על היין במידה המיטבית מפני חשיפה לאור מזיק.

יעילות אנרגטית
יש להקפיד ולבחור בדגם חסכוני באנרגיה של מקרר יין אשר פועל בשקט ואינו משפיע באופן משמעותי על חשבונות החשמל – ולכן, כדאי לקחת גם את הנושא הזה בחשבון בעת בחירת מקרר היין.

ביקורות ומוניטין מותג
מומלץ לחקור ולקרוא ביקורות על מותגים ודגמים שונים של מקררי יין מדגמים ומסוגים שונים. כדאי לשקול את המוניטין של היצרן ואת מהימנות המוצר – ובסופו של דבר לבסס את הבחירה גם על הפרמטרים הללו.

גובה התקציב אשר יוקצה למטרה
יש להגדיר את גובה התקציב אותו אתם רוצים או יכולים להקצות עבור המטרה ולמצוא בסופו של דבר מקרר יין שמציע את התכונות שאתם צריכים בטווח המחירים אותו אתם יכולים להקצות עבור המטרה.

 

אחריות ושירות לקוחות
בדקו את האחריות שמציע היצרן והבטיחו שירות לקוחות טוב במקרה של בעיות או תיקונים נדרשים – ויש לקחת בחשבון שעם השנים עלולות לעלות לא מעט תקלות כאלו מכיוון שבדומה למוצרים חשמליים רבים גם מקריי יין חשופים למפגעי הזמן.

בעת בחירת מקרר יין, יש לוודא שהוא עונה על הדרישות הספציפיות שלכם, תוך התחשבות במספר הבקבוקים, סוגי היין, זמינות המקום והתכונות הרצויות של אותו מקרר יין. על ידי הערכת גורמים אלו, תוכלו למצוא בסופו של דבר מקרר יין המתאים ביותר לצרכי האחסון שלכם ולהעדפות השונות שלכם.