איך לבחור מטפל סיעודי להורה?

28/12/2023

בחירת מטפל סיעודי להורה היא החלטה משמעותית שיש לה השפעה רבה על עתידו ועל איכות חייו של ההורה האהוב – שכנראה נמצא בשלב שהוא פחות יכול לדאוג ולטפל בעצמו. כחלק מכך, יש לקחת בחשבון כי החלטה זו דורשת שיקול דעת מדוקדק.
אם גם אתם מחפשים מטפל סיעודי להלן מספר שלבים וטיפים מרכזיים שיעזרו לכם בתהליך הבחירה:

הבנת הצרכים של ההורה
בטרם בוחרים מטפל בתחום סיעוד להורה, יש להבין בצורה מעמיקה את מצבו הבריאותי הספציפי של ההורה, את היכולות התפקדויות שלו, הצרכים הרפואיים וכל סיוע הנדרש בפעילויות יומיומיות.
בשלב זה יש גם לקבוע אם ההורה  זקוק לשיקום קצר טווח, טיפול ארוך טווח או שירותים מיוחדים (למשל, טיפול בזיכרון).

מהן אפשרויות הטיפול הקיימות?
יש מספר אפשרויות טיפול אשר מתאימות עבור אנשים המצויים במצבים סיעודיים. 2 האפשרויות הבולטות ביותר היא מעבר לבית אבות סיעודי, והאפשרות השנייה היא כאמור, טיפול על ידי מטפל סיעודי אשר יעבור לחיות עם ההורה. אם עוד לא קיבלתם את ההחלטה זה בדיוק הזמן להתעמק יותר באפשרויות השונות, להבין את החסרונות והיתרונות של כל אחת מהן ולשקול את מידת ההתאמה והמענה על הצרכים של ההורה ושלכם.

בדיקת רישוי והסמכה
יש לוודא שאותו מטפל בו אתם מתכננים לבחור עומד בכל דרישות הרישוי ומציית לתקנות שנקבעו על ידי רשויות הבריאות הרלוונטיות. חפשו חברות שונות אשר מרכזות שירותים של מטפלים.

חיפוש חוות דעת והמלצות
כאמור, לרוב מטפלים סיעודיים הם עובדים סיעודיים והדרך להגיע אליהם, היא דרך אחת מאותן חברות השמה ייעודיות. לכן, הכול מתחיל בבחירת חברת ההשמה המתאימה. בכדי שתוכלו לבצע בחירה כזאת, כדאי לחפש חוות דעת והמלצות על אותה החברה – אם יש לכם קרובים או חברים שיש להם בן משפחה סיעודי, תוכלו לפנות אליו על מנת לקבל חוות דעת והמלצות. אם לא, תוכלו להשתמש ברשת האינטרנט ובפלטפורמות מקוונות שונות על מנת לקבל את חוות הדעת והמלצות להם אתם זקוקים.

הקפדה על השאלות הנכונות
מכיוון שבחירת מטפל סיעודי להורה היא לא עניין של "מה בכך" וחשוב להקפיד ולקבל החלטות נבונות ומושכלות, קיימת חשיבות גבוהה שתדעו לשאול את כל השאלות הנכונות. ההמלצה היא לשבת עם עצמכם ולהשקיע בתכנון השאלות הנכונות. חשוב לציין, שגם במקרה הזה, תוכלו להסתייע ברשת האינטרנט על מנת לקבל רעיונות לשאלות רלוונטיות ומתאימות.

הבנה מעמיקה של השירותים ותנאי העבודה
חשוב מאוד שתבינו בצורה מעמיקה מהם השירותים אותם המטפל הסיעודי מעניק. תוכלו לקבוע פגישה ראשונית באותה חברת השמה לעובדי סיעוד, להציג את מלוא הדרישות והציפיות שלכם מהשירות, על מנת לוודא שאתם עתידים לקבל מענה – וחשוב מכל, ההורה שלכם עתיד לקבל מענה על כל צורך.
בנוסף, יש לוודא גם את תנאי העבודה וימי החופשה – כי כאשר העובד יהיה בחופשה, יעלה הצורך להיערך על מנת להחליף אותו או לבדוק אפשרות לעובד אשר יחליף אותו במקרים שכאלה.

אפשרויות מימון
במקרים רבים, ביטוח סיעודי יכול לסייע את מימון שכרו של העובד הסיעודי – כמובן, שכדאי לבדוק את הנושא הזה ולוודא שאכן פתוחות עבורכן אפשרויות מימון כאלה ואחרות אשר יכולות להקל עליכם.

לסיכום, בחירת מטפל סיעודי מצריכה תשומת לבד ובדיקה של פרטים רבים – כאשר ההחלטה חייבת להיות מחושבת ולגרום לכם להיות שלמים עמה במאת האחוזים ולא פחות מכך. לכן, חשוב להקפיד ולשים דגש על כל אותם פרטים קטנים כגדולים אשר יתוו את הדרך לעבר בחירה שכזאת.