אפוסתרפיה. ניתן לפתור את כאב הברכיים. למנוע החמרה שעלולה להוביל לניתוח.

זה נכון. תוחלת החיים שלנו עולה ועולה. ליתרון הזה ישנם גם לא מעט חסרונות. הגוף שלנו, המבנה הביולוגי של כל אחד ואחת מאתנו מתקשה "לעמוד בקצב"  ובעצם בכך, אנו מוצאים שאיכות החיים שלנו נפגמת אט אט.  ירידה באיכות הראייה והשמיעה, ירידה ביכולות הפיזיות, ירידה ביכולות הקונטיביות ועוד. אחת מהמערכות הפגיעות ביותר בגופנו הן מערכות השלד שריר.  מערכות אלה נושאות את משקל גופנו לאורך כל חיינו, וככל שתוחלת החיים עולה כך עולה גם הפגיעה, מסת השריר פוחתת, השחיקה והעומס על מערכות העצם, השלד והמפרקים עולה. וכאן בדיוק מתחילות תופעות של כאבי גב, כאבי מפרקים, כאבי ברכיים, אגן וקרסול. מה הקשר בין מערכת השלד למערכת השריר? המערכות השריריות בגופנו אחראיות בין היתר על מניעת שחיקה בין עצם לעצם. מדובר על "בולמי הזעזועים" הראשיים בגופנו אשר מגנים על מצב בו עצם פוגעת בעצם אחרת.

זאת ועוד, בזכות מערכות השריר אנו יכולים להניע את גופנו לכיוונים שונים, אנו יכולים לעלות או לרדת, לקפוץ או לרקוד, ללכת או לרוץ. כשמערכת השריר נפגעת, אם בשל פציעה או גיל, הרי שאז נתחיל להרגיש כאב. עומס ולחץ יופעל על המפרקים, על הסחוסים המגנים על העצם והתוצאה – כאב.

מה הציעו לנו בעבר כטיפול בכאב?

הקו הטיפולי לסובלים מכאבי ברכיים וכאבי מפרק כלל שימוש בנוגדי דלקת ומשככי כאבים, פיזיותרפיה, דיקור, זריקות למפרק וניתוחי החלפת מפרק. לרוב, סדרת צילומים כמו CT, MRI או אולטרסאונד יהוו נדבך להחלטה על הקו הטיפולי הנדרש.

אם נבחן את מכלול הטיפולים המוצעים נמצא שרק אחד מהם – פיזיותרפיה פועל לחיזוק מערכת השריר למזעור הכאב ולשיקום המפרק. כל שאר הטיפולים מעניקים מענה אך ורק לסימפטום הכאב.

דווקא לפיזיותרפיה יתרון משמעותי. אך "אליה וקוץ בה". כדי לשקם כאב ברכיים על כל אחד מאתנו לבצע כ12,000 פעולות הנחשבות פיזיותרפיסטיות בכל יום. נתון שאף אחד מאתנו אינו יכול לעמוד בו. אז האם נגזר עלינו לחיות עם כאב? האם אין מוצא או דרך לשיקום המפרק הכואב ללא תרופות או ניתוח?

בעולם מסתכלים בהערצה על הפיתוח הישראלי המציל סובלים מכאבי הברכיים מניתוח החלפת מפרק

שני רופאים ישראלים, דר' אבי אלבז ודר' עמית מור זכו השנה להכרה בינלאומית על פיתוח נעלי אפוסתרפיה. ארגון "NICE" הנחשב כסמכות הרפואית העליונה בקביעת קווי טיפול במחלות שונות, קבע שאפוסתרפיה מומלצת כקו טיפולי ראשון לסובלים מכאבי ברכיים, מאוסטאוארטריטיס ומשחיקת סחוסים. פתרון הטיפול של אפוסתרפיה אובחן בקרב אלפי מטופלים אשר סבלו מדרגות שונות של כאב ואף הציל רבים מניתוח החלפת מפרק.

מה עומד מאחורי יעילות הטיפול של אפוסתרפיה?

נעלי אפוסתרפיה הינן נעליים ביומכניות המותאמות אישית לכל בעיה הקשורה במפרק הכואב. ההתאמה נעשית לאחר בדיקת המטופל במעבדות אפוסתרפיה. שם נבחן הכאב, העומס על המפרק, תבניות ההליכה ונסקרים כל הגורמים המובילים לשחיקה, ללחץ ולכאב. הנעליים למעשה משנות את תבנית ההליכה, מאמנות את מערכות השריר לתמוך במפרק, מאזנות את הגוף לחלוקת משקלים נכונה על מכלול המפרקים. בכך, בונות הנעליים את התשתית ההכרחית לשיקום המפרק ולנטרול הכאב.

הצלחת הטיפול היא בקלות השימוש בטכנולוגיה המהפכנית של אפוסתרפיה. למעשה, בכל פעם שנועלים את הנעליים להליכה קלה בבית בגינה או ברחוב הרי שלמעשה מתבצעת פיזיותרפיה מלאה למערכות השלד שריר שלנו. בכך מאפשרת מערכת אפוסתרפיה לשיקום אפקטיבי, מהיר וקל ולחזרה לשגרת החיים ללא כאב. מה עלינו לעשות כדי להיעזר בטיפול בכאב הברכיים שלנו? פשוט, טיפול אפוסתרפיה מוכר ע"י כל קופות החולים והביטוחים הפרטיים בישראל. האבחון המלא (כשעה וחצי) במעבדות ההליכה של אפוסתרפיה ברחבי ישראל הינו חינם – ללא עלות. בתום האבחון מתבצעת התאמה מדויקת של הנעליים כפתרון מדויק לכאב ממנו סובלים. וזהו. צועדים עם הנעליים לפי ההנחיה וההתוויה שקיבלנו והכאב הולך ופוחת, והשיקום – מתגבר ככל שמתמידים לצעוד.