אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) עצמות, מפרקים ושרירים >

כיצד ניתן למנוע כאבי ברכיים בעת הרכיבה על אופניים?


28.4.21
כאבי ברכיים בעת הרכיבה על אופניים
אפשר לרכב מבלי לחוות כאבי ברכיים – אם מקפידים על כללי הרכיבה הנכונה

ההחלמה מפציעות ספורט עלולה לארוך זמן רב, בעיקר אם מדובר בנזקים גופניים משמעותיים. רכיבה על אופניים בכלל ואצל מקצוענים בתחום בפרט, יכולה להוביל לתחושות של תעוקה על העצמות, כאשר כאבי ברכיים נחשבים לבעיה הנפוצה ביותר אצל רוכבים. ניתן בהחלט למנוע היווצרות של לחץ על האיזור הזה של הגוף ולרכב בצורה שתתמוך בו כמה שיותר ובכך, למעשה, "לוותר" בשמחה על הכאבים הלא נעימים בברכיים. כדאי להכיר את הדרכים לעשות זאת ולזכור את כללי הרכיבה הנכונה, שיסייעו למיצוי היכולות הפיזיות וזאת מבלי שיהיה צורך "לשלם מחיר" בפציעות לא רצויות.

מדוע רכיבה היא פעילות ספורטיבית שנחשבת למועדת לפורענות?

אז נכון שמרבית הרוכבים, במיוחד הצעירים שבהם, יעדיפו קורקינט חשמלי או אופניים ממונעים, על פני הדגם המכאני הישן והטוב. אך מי שבאמת מחשיב את עצמו חובב רכיבה, לא יוותר על התענוג שבאתגר, אותו מעמידים אופניים מכאניים בפני הרוכבים. פעולת הדיווש הנדרשת לשם השגת יכולת התנועה באופניים "רגילים" מצריכה שילוב מאמצים מכמה וכמה איברים בגוף וביניהם, כמובן, הברכיים.

הרכיבה הסטנדרטית נחשבת למועדת לפורענות, כיוון שהאנדורפינים המשתחררים בעת הרכיבה משכיחים מהרוכבים, במקרים רבים, את התחושות של עייפות הגוף והכאבים באיזור הברכיים, הנוצרים אט אט בשל דיווש-יתר או בשל רכיבה שאיננה מותאמת לרוכב עצמו. פעילות ספורטיבית שכזו, מעמידה את איזור הברכיים בפני מכשול שקשה שלא להיתקל בו וכאשר כבר מתחילים להבחין בכאבים, מדובר פעמים רבות במצב חמור ביותר. כדאי אם כן, להבין כיצד מלכתחילה לייצר תנאי רכיבה אופטימליים ולהעניק לגוף את מלוא התמיכה שהוא זקוק לה.

כיצד התאמה מדויקת של האופניים אל הרוכב תסייע במניעת פציעות וכאבים?

ההתאמה האידיאלית בין הרוכב לאופניים, מתחילה בהתייחסות והתחשבות בממדי גופו של הרוכב ומציאת דגם האופניים שהולם אותם. בהמשך, כיוונון נכון של המושב ושל הכידון, יסייע בחלוקה נבונה של משקל הגוף על האופניים וימנע תעוקה באיזור הברכיים. החיכוך באיזור זה יפחת למינימום והשרירים יהיו אלו שיעשו את העבודה, כפי שאמור להיות המצב.

ככל שהדגם הספציפי של האופניים יותאם אל הרוכב, כך הוא ימנע פציעות מיידיות ונזקים מצטברים ואף יתמוך במיצוי הפוטנציאל של הרוכב, תוך מתן תנאים מיטביים לפעילות הגופנית המאומצת הזו והפקת המקסימום ממנה.

האם למאמץ הפיזי של הרוכב יש חלק בהיווצרות כאבי ברכיים?

המטרה של בחירת זוג אופניים ש"נכון" לרוכב, איננה להקל על המאמץ הכרוך ברכיבה וזאת כיוון שהמאמץ עצמו, הוא כמובן זה שמעלה את היכולות של הרוכב ומשפר את כושרו הגופני. עם זאת פיקת הברך, הסחוסים שסביבה ופעולת הדיווש עצמה, מייצרים מערכת עדינה הזקוקה לתחזוק נכון ולא לעומס יתר. האימונים והאתגר הגופני צריכים להתמקד בשרירים העוטפים את הברך, בשימוש נכון בשרירי הבטן כדי להשיג יציבה ובעיקר בהקשבה לגוף ולאיתותים שהוא מוסר, כאשר ישנה בעיה חדשה.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה