אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

(אנציקלופדיה) חדשות בריאות >

3 שיעורים שלמדנו על עתידו של הטיפול הרפואי הווירטואלי


5.4.21
עתידו של הטיפול הרפואי הווירטואלי

בחזית הטיפול בחולים, ספקים המציעים אפשרויות המותאמות לווידאו, כמו ׳טיפול דחוף וירטואלי׳ ו׳ביקורי רופאים וירטואליים׳, מגלים כי מטופלים רבים מעדיפים אותן כחלופות חוסכות זמן לפגישות האישיות של ימי טרום הקורונה. והצעד הבא במהפכה? שילוב וידאו בכל הספקטרום של מתן טיפול וניהול, מה שיוביל לשיפור וייעול תהליכי העבודה וקידום שיתוף ידע.

מאת: רון אמרסון, מנהל תחום הבריאות בחברת זום

עבור ענפי תעשייה רבים, כולל תחומי הרפואה והבריאות, 2020 סימנה שינוי דרמטי באופן העבודה שלנו, בשירותים שנתנו וקיבלנו ובטיפול בצרכי לקוחות. החל מאימוץ של שירותי בריאות וירטואליים בין לילה בתחילת המגפה ועד צורות שימוש חדשות בחינוך, הכשרה וניהול בריאות האוכלוסייה, אנשי מקצוע בתחום הרפואה אימצו לחיקם את תקשורת הוידאו - כשהמטופלים במרכז. טיפולים וירטואליים מוצלחים מתקיימים כבר זמן רב באזורים כפריים יותר של ארצות הברית כבר מעל 25 שנה, אולם כעת נפתחו אפשרויות טכנולוגיות חדשות שהרחיבו באופן משמעותי את השימוש בהם והפכו אותם לכלי שימושי ומגוון בהרבה - ספציפית תודות לשימוש החדשני בטכנולוגיות הענן והשימוש ברשתות תקשורת רחבות פס.

למרות שאנחנו מתחילים לראות את סוף המגפה באופק, השינוי שממשיך לעבור עולם הרפואה והבריאות רחוק מלהסתיים. הגידול המשמעותי בתדירות השימוש בטיפול הווירטואלי השפיע וימשיך להשפיע על ענף הרפואה בעשור הקרוב.

איזה לקחים כבר למדנו?

  1. הצרכנים יניעו את הביקוש לטיפול וירטואלי

ייתכן שמגפת הקורונה הייתה זרז לאימוץ נרחב של טיפול וירטואלי, אך זה לא אומר שלאחר שנשתלט על המגפה יסתיים השימוש בשירותי בריאות וירטואליים.

האנליסטים של חברת פורסטר צופים שכמעט 500 מיליון ביקורים וירטואליים יתקיימו בארה"ב רק בשנת 2021. האנליסטים מאמינים ששירותי בריאות הנפש וההתנהגות יהוו שליש מהביקורים האלה, מה שמעיד על פוטנציאל עצום לטכנולוגיה לענות על צרכי בריאות הנפש. מאמר ב- Health Affairs ציין ש-90% מהטיפולים הרפואיים בספטמבר 2020 התרחשו בשלט רחוק, וסקר של McKinsey & Company מצא עלייה של בין 50-175% בכמות השימוש בשירותי רפואה וירטואליים.

בחזית הטיפול בחולים, ספקים המציעים אפשרויות המותאמות לווידאו, כמו ׳טיפול דחוף וירטואלי׳ ו׳ביקורי רופאים וירטואליים׳, מגלים כי מטופלים רבים מעדיפים אותן כחלופות חוסכות זמן לפגישות אישיות. "אני חושב שהמטופלים שלנו מאוד לא יהיו מרוצים אם כל הטיפול הזה ייעלם עכשיו", אומר לי שוואם, המשמש כסמנכ"ל בכיר לנוירולוגיה, מנהל המרכז לטיפולי בריאות וירטואליים וסגן נשיא לטיפול וירטואלי ובריאות דיגיטלית ב-Mass General Brigham בבוסטון, מסצ'וסטס. "הם הבינו את ערך הגישה. לפני כן, מטופלים נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה ולנסוע ארבע שעות הלוך ושוב כדי לראות את הרופא שלהם לפגישה של 30 דקות. כעת הם מבלים 90% מהזמן אצל הרופא, לא בנסיעות או בחדרי המתנה. כאשר הם רוצים ביקור אצל הרופא שלהם, הם מרגישים שביקור וירטואלי הוא הטוב ביותר."

  1. ארגוני בריאות בוחנים מגוון רחב של יישומים נוספים, מעבר לטלה-רפואה

מעבר לביקורי רופאים וירטואליים, הצעד הבא של ארגוני הבריאות יהיה שילוב וידאו בכל הספקטרום של מתן טיפול וניהול, מה שיוביל לשיפור וייעול תהליכי העבודה וקידום שיתוף ידע.


בין היישומים האלה שנבחנים כעת:

● ייעוץ אלקטרוני/דיגיטלי בין רופאים

● תקשורת א-סינכרונית בין הרופא למטופל

● חינוך והדרכה עם מומחים רפואיים ברמה עולמית

● תיאום טיפולים עתידיים

● תכנון משברים ותגובות להם

● ניהול בריאות האוכלוסייה


יחד עם מתן טיפול, שילוב תקשורת וידאו בחיוב והחזרים, פגישות ספקים, קשרי עובדים ופונקציות ניהוליות חיוניות אחרות, מסייע בעליל לתמיכה בעסקי הבריאות, ומאפשר לשיטות אלה להישאר זריזות ותחרותיות. השירות מועיל במיוחד לקליניקות קטנות יותר, שיכולות גם לעבור את תהליך האישור של זום כדי לזכות בהכשרה תחת סטנדרט HIPPA העולמי למתן טיפול רפואי וירטואלי באופן בטוח וקל לתפעול. היוזמה כבר סייעה למרפאות רבות בארה"ב להמשיך את פעילותן בצורה חלקה לאורך מגפת הקורונה.

  1. וידאו הוא קריטי במעבר לטיפול רפואי ערכי

טיפול ערכי מדגיש את איכות הטיפול במטרה לשפר את בריאות המטופלים. ככל שאנו מתקדמים לעבר מודל טיפול ערכי, השימוש בווידאו פותח הזדמנויות לנקודות מגע נוספות בין המטופלים וכל צוות הטיפול שלהם.

ביקורים וירטואליים לא רק עוזרים למקסם את יעילות הטיפול. וידאו מספק גם תחושה של קשר אנושי. ספקים יכולים לבנות מערכות יחסים עם המטופלים שלהם, לקרוא את הבעות הפנים שלהם, לפגוש את מערכת התמיכה שלהם ולראות את הסביבה הביתית שלהם, כל זאת תוך טיפול בחולה בסביבה מוכרת ונוחה. "למדנו שוידאו הוא חלק חשוב להפליא בחוסן של החברה, ומערכת הבריאות חייבת לשלב טיפול וירטואלי", מסביר שוואם, "זו כבר לא אפשרות לא להשתמש בו. וידאו ניתן להרחבה, חסכוני ויעיל מדי עבור רוב מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להפסיק להשתמש בו. יש שינוי מהותי באופן שאנחנו חושבים על העברת מומחיות במתן טיפול."

כאשר רופאים, אחיות, דיאטנים, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, מנהלי טיפול ואחרים יכולים להגיע למטופלים באמצעות וידאו, יש למטופלים גישה גדולה יותר לטיפול היכן ומתי שהם זקוקים לו. תכנון שחרור, תיאום טיפול, חינוך, תזונה, בריאות וטיפול מניעתי יוכלו להיות מותאמים אישית ולהפוך ליעילים עוד יותר, דבר שיכול להוביל לאיכות טיפול גבוהה יותר, מעורבות גבוהה יותר של החולים בטיפול ובריאות טובה יותר באופן כללי.
 
 
קרדיט לתמונה הוא קרדיט ״זום״.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה