אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > הקניית הרגלי אכילה נכונים לילדים

מגמת ההשמנה בקרב ילדי ישראל נמצאת בעלייה חדה


02.01.10
איך להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים
 
מגמת ההשמנה בקרב ילדי ישראל נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון. בשנת הלימודים 2007-2008 סבלו 7.5 אחוזים מכלל הילדים בגילאים 6-14 מהשמנת יתר. סקר מ-2006 מצביע על כך ש-12 אחוז מבני נוער בגילאים 14-16 סובלים מעודף משקל, ושני אחוזים מהם סובלים מהשמנת יתר.

ארגון הבריאות העולמי ערך ב-2006 סקר בריאות ילדים, שנערך ב-41 מדינות, ביניהן ישראל.

מהסקר הבינלאומי עלה שבגילאים 11-15 סובלים 15 אחוז מהבנים ותשעה אחוז מהבנות מהשמנת יתר. הממוצע הבינלאומי גבוה יותר, ועומד על 16 אחוז בקרב הבנים ו-11 אחוז בקרב הבנות. הסקר הבינלאומי גם מצא את הסיבות המרכזיות להשמנה בישראל: צריכת משקאות קלים עתירי סוכר וצבעי מאכל: כ-42 אחוז מכלל בני הנוער הישראלים בקבוצת הגיל דיווחו על צריכת משקאות קלים לפחות פעם ביום, כשהממוצע הבינלאומי היה 26 אחוז בלבד.

ד"ר איגור וקסמן, מנהל המחלקה הכירורגית ורופא בכיר ביחידה לטיפול בהשמנת יתר חולנית במרכז הרפואי זיו, מייעץ איך להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים שלכם:

· לא ליצור איסור מוחלט שגורר אחריו סקרנות יתר וחשק מוגזם בקרב הילדים. יש לצרוך באופן מתון ממתקים, חטיפים ושתייה ממותקת באמצעות קנייה נקודתית.

· אכלו עד לשובע ולא עד לתחושת מלאות מוגזמת. למדו את הילדים לעשות את אותו הדבר, במקום לעודד אותם לסיים "את כל מה שיש בצלחת".

· להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לשתות בעיקר מים ולהעביר מסר חד משמעי של בריאות. השתייה הממותקת מעלה את הסיכון להשמנה ולהתפתחות חסרים תזונתיים.

· כדאי שלילד יהיה בבית מבחר של מזונות בריאים דלי שומן רווי וסוכר. מלאו את הבית בפירות יבשים, פירות טריים ומוצרי חלב על פרי המכילים יתרונות תזונתיים נוספים.

· לא להתפתות ולקנות דברי מתיקה באריזות ענק או דברי מתיקה שבאים בתפזורת. מול קופסה מלאת שוקולדים הפיתוי קשה ביותר גם למבוגרים. קנו ביחידה אחת.

· להנהיג בבית ארוחות מסודרות. אכלו ארוחות משותפות עם הילדים כאשר אתם יכולים. כך הם יראו כיצד אתם נהנים ממזונות כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלב דל שומן. במחקרים נמצא שארוחה משפחתית ביום מונעת השמנה בקרב בני נוער. היו ערים להרגלי האכילה של ילדיכם.

· למדו את ילדיכם לאכול כאשר הם רעבים, ולא כתחביב במקביל לצפייה בטלוויזיה או גלישה במחשב וללא סיבה פיזיולוגית של רעב.

· ציידו את הילד בכריך, פרי ובקבוק מים לבית הספר. הימנעו מלשלוח אותו מדי יום עם כסף לקיוסק.

· עודדו את ילדכם "לצאת מהשעמום" שמוביל לאכילת יתר, עודדו פעילות גופנית והליכה לחוגים, בחרו עם ילדכם פעילות גופנית שמועדפת עליו.

אתר מרכז רפואי זיו- http://www.ziv.org.il/


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה