אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה >

עם הפסח בא התיאבון


17.4.19
תזונאיות המרכז הרפואי זיו בצפת מגישות טיפים לאכילה מאוזנת במהלך ליל הסדר וימי החג

ימי פסח וחופשת האביב כרוכים לא אחת בשינויים בהרגלי האכילה וסוגי המזון שאנו אוכלים. החגים בכלל וחג הפסח בפרט מגבירים את העיסוק שלנו במזון ועקב כך את הכמות שאנו צורכים.אכילה מודעתהנה כלל הזהב לשמירה על הבריאות והמשקלבתקופה זו והיא נוצרת עם ההקשבה לתחושות הרעב והשובע, תוך שימת לב למזון שאוכלים - מקורו, איכותו והשפעתו עלינו.

·בערב החג מומלץ במהלך היום לאכול ארוחות קלות וקטנות כדי לא להגיע רעבים לשולחן בערב.

·במהלך הארוחה העדיפו לשתות מים ולוותר על השתייה הממותקת. גם משתייה דיאטטית עדיף להימנע שכן הממתיקים המלאכותיים אינם מיטיבים עם גופנו.

·מצה נוטה להשביע פחות מלחם ולכן אנו אוכלים ממנה יותר בהשוואה ללחם. ניתן לקנות מצות קלות מופחתות קלוריות. כמו כן כדאי שתגוונו במצות מדגנים מלאים, העשירות יותר בסיבים.

·כדור אחד של קניידלך מספק כ- 80 קלוריות שהן בעיקר פחמימות. אם בחרתם לאכול קניידלך כמנה ראשונה, כדאי שתצמצמו פחמימות במנה העיקרית.

·עדיף לבחור לאכול בצלחת קטנה יותר (הצלחת של המנה הראשונה). כך תשלטו על כמויות האוכל ובנוסף קיימת אשליה כאילו כמות האוכל גדולה מכפי שהיא באמת.

·לפני שמתחילים לאכול, הביטו על כל האפשרויות. קחו אוויר וקבלו החלטה. בחרו בתשומת לב את המזונות אותם תרצו לאכול באמת ותיהנו מכל ביס וביס שבחרתם.

·מלאו את הצלחת שלכם בסלטים בריאים ממגוון ירקות העונה והשאירו פחות מקום למזונות עתירי פחמימות ושומן.

·במהלך הארוחה רצוי לשמור על מודעות ולשאול את עצמכם בכנות: האם עודני רעב/ה?

·לאחר שסיימתם לאכול מהצלחת חכו מעט , יתכן שכבר שבעתם. לתחושת השובע לוקח זמן להגיע לתודעה (בין 15 ל- 20 דקות).

·ליד השולחן החגיגי,שימו דגש על החוויה עצמה, על החגיגיות, המשפחתיות והחברים ופחות על המזון.

·קינוחים – מומלץ להכין עוגיות על טהרת הפירות והפיצוחים עם טחינה, שומשום ופצפוצי אורז. סלט פירות צבעוני יספק שפע ויטמינים, מינרלים וסיבים ללא שומן וגם יהיה יפה לעין.

·לאחר הארוחה נסו להיות כמה שיותר פעילים. הציעו לשטוף כלים, שחקו עם הילדים או עשו סיבוב בחוץ ליהנות מאווירת החג הכוללת ביישוב בו אתם נמצאים. כך תסייעו לגוף לבצע ביתר קלות את משימת עיכול המזון ופירוקו.

חג שמח!


 


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה