אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה >

מאכלים מומלצים למי שעושה הרבה ספורט


26.7.18
 

בשנים האחרונות אנו מודעים לחשיבותה של פעילות גופנית. לצד פעילות גופנית, חשוב מאד להקפיד על תזונה נכונה על מנת לקבל את התוצאה הרצויה. השילוב בין השניים יוביל למצב בריאותי תקין.

חשיבות ההקפדה על התפריט

אנשים המקפידים על ביצוע פעילות גופנית לעיתים קרובות צריכים להקפיד גם על התפריט שלהם על מנת לקבל כמות מספקת של אנרגיה. יש להדגיש כי תפריט שאינו מאוזן ולא יכלול פחמימות וחלבונים המסייעים למסת השריר יגרום למחלות רבות.

חשיבות התזונה

לפי מחקרים שונים, נמצא כי קיים קשר הדוק בין תזונה ובין בריאות טובה. חקר התזונה וההשפעה על הפעילות הספורטיבית הפך פופולרי במיוחד. אם אתם מבצעים פעילות גופנית לעתים קרובות הרי הדרך לשיפור הביצועים הוא תפריט תזונה מאוזן הכולל מאכלים איכותיים כמו למשל סלט טונה .

אילו מרכיבים צריכים להיות בתפריט

תפריט של אנשים המקפידים על ביצוע פעילות גופנית צריך לכלול מאכלים התואמים את הפעילות הגופנית כמו למשל לחם דגנים, ירקות, פירות ומוצרי חלב דל שומן וכן כמות מספקת של נוזלים. בדיוק כפי שהנורה ברכב מהבהבת בעת הנסיעה אתם תעצרו על מנת לתדלק את הרכב, כך בדיוק אתם תעצרו לתדלק את הגוף שלכם באמצעות מאכלים מזמינים התורמים לשמירה על הבריאות. אותם מזונות אשר אתם מכניסים לפה שלכם לפני ואחרי ביצוע פעילות גופנית יכולים לעשות את ההבדל ואף להשפיע על האפקטיביות של האימון. באמצעות תזונה נכונה אתם יכולים לסייע לגוף שלכם להשתקם לאחר הפעילות הגופנית.

מה כדאי לכם לאכול טרם ביצוע פעילות גופנית

אם כן, ההמלצה היא להקפיד ולאכול מאכלים שונים אשר מסייעים לשמירה על מצב בריאותי תקין. תחילה הקפידו על שילוב של פחמימות. בביצוע פעילות גופנית בעוצמה בינונית או גבוהה חשוב ביותר לשלב פחמימות בתפריט, זאת לעומת שילוב שומן לאחר הליכה. לפני אימון ההמלצה היא לאכול פחמימות פשוטות שאינן כוללות סיבים רבים- פחמימות מהוות דלק חיוני לגוף בהשוואה לחלבונים ושומנים שונים העשויים להישאר זמן רב יותר בגוף.

מה חשוב לאכול בסיומה של פעילות גופנית
בסיומה של פעילות גופנית כדאי לאכול חלבונים וגם לצרוך פחמימות התומכות בפעולת החלבונים בשיקום השריר.

התייעצו עם תזונאי ספורט

על מנת לאכול את המאכלים האיכותיים והבריאים ביותר כדאי להתייעץ עם תזונאי ספורט אשר ירכיב לכם את התפריט המתאים עבורכם. מלבד ביצה למשל, כדאי להוסיף סלט טונה המספק את האנרגיה הדרושה לאחר פעילות גופנית. התייעצות עם מומחה בתחום תסייע לכם . אכילת דגים כמו טונה כוללת אומגה שלוש הנמצא כחיוני ביותר ומפחית את הסיכוי לחלות במחלות רבות. דגי טונה נחשבים מקור טוב לחלבון ולכן רצוי עד מאד לשלבם בתפריט וכך להעניק לגוף את מנת החלבון הנחוצה לו לאחר פעילות גופנית.



 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה