אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר גידי רובינשטיין
פסיכותרפיה.

זאב דניאלי
מחשבים וניהול.

ד''ר בלומנקרנץ חיה
פסיכיאטריה, מורשית לעיסוק בהיפנוזה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) בריאות הנפש >

כך תשתמשו בטלוויזיה בשביל להוריד מתחים


5.6.18
איך נמצא תכנים שמעניינים אותנו?

לא כל תכנית ממלאת את אותה פונקציה ויש משמעות גדולה לאופן שבו אנו מתיישבים מול המסך. במאמר הבא נסביר לכם כיצד להשתמש בטלוויזיה כדי להוריד מתחים ומה לעשות אחרי ימי עבודה ארוכים במיוחד

צפייה בטלוויזיה היא עדיין פעילות פנאי נפוצה שממלאת את רוב הזמן שלנו אחרי ימי עבודה עמוסים. עם זאת, מי שמתרגל להגיע הביתה ולבהות במסך הקטן אולי לא מפיק ממנו את המלוא התועלת. זה ניכר בעיקר בקרב אנשים שלא יודעים איך להשתמש בטלוויזיה בשביל להוריד מתחים, או לחילופין אצל כאלה שמשיגים תוצאות הפוכות מאלו שציפו להן.

הכל מתחיל באופן ובשעה שבה נבחר להתיישב מול המסך. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא צריך לבלות הרבה זמן בצפייה בטלוויזיה בשביל להירגע. אפשר להתחיל את הצפייה בשעה יחסית מאוחרת, כל עוד סיימנו עם שאר המטלות. בתוך כך, אין טעם לצפות מהטלוויזיה למלא את הפונקציה שלה כאמצעי להורדת מתחים כל עוד יש לנו סידורים בבית, בעבודה או מול בני המשפחה.

איך נמצא תכנים שמעניינים אותנו?

הדרך הכי טובה להוריד את רמת המתח באמצעות צפייה בטלוויזיה היא לבחור תכנים שיש לנו אליהם נגיעה אישית. ככל שהתוכן שמוקרן על המסך יעניין, יאתגר ויספק אותנו, כך סביר להניח שנוכל להתעמק בו ולשכוח מלחצי היום יום. מלבד ההנאה הטבעית שמלווה בפעילות פנאי מן הסוג הזה, מדובר ביתרון פסיכולוגי אדיר שמאפשר לגוף להתמודד עם מתחים ולחצים.

הבעיה היא שחלקנו מבזבזים זמן על צפייה בתכנים לא מעניינים ורבים בכלל לא יודעים כיצד להגיע לסדרות הטובות. כאן הפתרון פשוט מכפי שנהוג לחשוב, כי כל מה שצריך לעשות הוא לערב אנשים קרובים שמחזיקים בתחומי עניין דומים.

אם למשל יש לנו חברים שמכירים סדרות מומלצות ואנו בדרך כלל נהנים להיות בקרבתם, סביר להניח שנתחבר גם למה שהם צופים בו בטלוויזיה. תהליך דומה מתרחש כאשר אנחנו מחפשים המלצות על סרטים, הופעות, להקות וכן הלאה. במילים אחרות, המלצה יכולה להיות אינדיקציה מעולה לרמת העניין שנגלה בתכנים מסוימים וכדאי להשתמש בה גם ככלי לסינון בין סדרות, סרטים ותכניות.

איפה הטלוויזיה נמצאת?

עוד טיפ חשוב להורדת מתחים על ידי צפייה בטלוויזיה היא להוציא אותה מחדר השינה. החדר שבו אנחנו ישנים לא אמורים להיות סביבה מאתגרת עם פיתויים, אלא מקום רגוע שבו נוכל להירדם ולנקות את הראש.

מנגד, מסך טלוויזיה בסלון ישמש אותנו בשגרה ובאירועים חברתיים. הוא יאפשר לנו ליצור הפרדה ברורה בין זמני המנוחה והפנאי ולבלות גם עם בני זוג והילדים. כדאי לשים את הטלוויזיה בסלון בשביל לקבל חוויית צפייה טובה יותר ולהפיק ערך מוסף מהורדת רמת המתח. אלו דברים קטנים עם השפעה גדולה על איכות החיים ותועלת לטווח הארוך.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה