אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > פסח

חרדת משקל: איך עוברים את פסח בשלום?


30.3.16
המטרה היא לעבור את פסח בשלום ולצמצם כמה שיותר נזקים. אם לא עלינו – הישג אדיר! ומי שמצליח לרדת – מדליה אולימפית!

אצל רובנו דיאטה תמיד מתקשרת לאחרי החגים ואז בחג עצמו זה "קדימה – אוכל", הזלילה הגדולה, הסעודה האחרונה של הנידון למוות.

הגיע הזמן להבין שכל דיאטות הכסאח המלפפון והחסה הן out ואילו אכילה נכונה שבה הכול מותר שבה בוחרים חכם ושאין בה אסור היא in

באכילה כזו גם יורדים במשקל והכי חשוב - לומדים לשמור על ההישג לאורך זמן. בקיצור, נשארים רזים.

השנה הסדר נופל נהדר. זה אמנם פחות טוב מבחינת חופשות אבל קל יותר מבחינת דיאטה. הרי הכי קשה לרובנו זה בסופי שבוע. יותר ארוחות משפחתיות, יותר פיתויים והרבה יותר שעות בית . וכך בפסח הזה נצטרך להתמודד עם פחות ארוחות נוספות. אבל גם כך, זה הולך להיות לא פשוט בכלל.

איך עוברים את ליל הסדר?

השתדלו להתארח. קל ופשוט יותר לקנות מתנה יפה (לא לחסוך, כדי שיזמינו גם בשנה הבאה...) להתלבש יפה ולהגיע לארוחה מוכנה.

אל תגיעו לארוחה מורעבים. בדרגת רעב גבוהה מידיי מאבדים שליטה ואוכלים מכל הבא ליד. עד שמסיימים עם קריאת ההגדה, הרבה מצות ייגמרו בדרך.

הצניעו את הצהרות הדיאטה. למה למשוך אש? אם לא תדברו, אף אחד לא ישים לב אליכם, לא יציק ולא ישאל.

קומו מן השולחן ועזרו למארחים. למען הרושם הטוב ובעיקר כדי להתרחק מידי פעם מהשולחן.

הרימו את הראש מן השולחן והביטו כיצד אוכלים השאר. למשל, איך הרזים מתמלאים כבר אחרי המנה הראשונה והמרק, ואיך הדודה שתמיד מצהירה שהיא 'בקושי אוכלת', לא מדלגת על אף מנה.

אם אתם המארחים - לא להכין אוכל לגדוד. מדוע לגרום לכך שבסוף הארוחה יושבת מסביב לשולחן חבורה שבקושי נושמת? את השאריות הכניסו לכלים אטומים עמוק במקרר או תנו לאורחים. רחוק מהעין, רחוק מהפה.

והעיקר והכי חשובה, ליהנות מהארוחה. ואם בכל זאת, אכלתם יותר ממה שתכננתם, לא לכעוס, לא לשבור את הכלים ולא להתנפל בייאוש ודווקא על האוכל. לסלוח, ולהתחיל את היום שלמחרת כרגיל.

הפסח לא נגמר בליל הסדר, יש לנו עוד שבוע ימים של מצות מטוגנות, אגוזים, ילדים שלא נותנים מנוח וארוחות נוספות לחיסול השאריות וכמובן, חגיגת המימונה לקינוח...

אז שוב אני מדגישה, פעם אחרונה ודי - המטרה לא לעלות במשקל. וגם אם עלינו מעט, לא נורא, לא לשבור את הכלים – לסלוח ולחזור מיד למסגרת.

אז שיהיה חג שמח ולהתראות אחרי הפסח.

טבלת קלוריות:

מצה רגילה -120 קלוריות.

מצה קלה –כ- 100 קלוריות.

מצייה מטוגנת – לפחות 300 קלוריות.

חרוסת – זה עתיר קלוריות לפחות 50 לכף

המרור, לעומת זאת חופשי...

עוגית קוקוס/בוטנים – כ-100 קלוריות לאחת.

פרוסת עוגה של פסח כמו עוגה של חול תלוי בגודל, חברים. אבל לפחות 250 קלוריות. פחות מזה חותכים בפומפייה..

קניידלך – כ- 80 קלוריות.

גפילטע פיש – כ-100 – 150 קלוריות.

רחל גרנות פיתחה תוכנית ייחודית לאכילה- "לאכול ולרזות עם רחל גרנות" לפיה מותר לאכול הכל ולהתיידד עם האוכל. התוכנית זמינה גם באינטרנט

רחל גרנות היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב ועוסקת בנושא מזה שלושה עשורים.

כתבה טור במוסף "שלך" בעיתון ידיעות אחרונות.

פרסמה שני ספרים בנושא: "לאכול ולרדת עם רחל גרנות" בהוצאת ידיעות אחרונות, הספר השני מיועד לילדים "מועדון המנצחים", נכתב יחד עם סמדר שיר בהוצאת ידיעות אחרונות.
 
טלפון ללקוחות אונליין / בירורים / קביעת תורים : 073-207-2207

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה