אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > דיאטה בחגים

הימים הקרים כבר כאן, חג החנוכה מתקרב


מירי חדד / 14.12.14
איך נוכל להימנע מעליה במשקל?

ימי החורף הקרים מאלצים אותנו לבלות זמן רב יותר בבית ופחות בחוץ בפעילות, מכאן קצרה הדרך לאכילה עודפת ולעליה במשקל.

מודעות והיערכות נכונה מבחינה תזונתית יכולים לספק לגופנו את מלוא הרכיבים התזונתיים להם הוא זקוק בעונה זו ובמקביל לשמור על משקל תקין:

· ארוחת בוקר –גם בחורף חשוב לאכול ארוחת בוקר לפני שיוצאים מהבית. מומלץ לפתוח את היום עם דייסת קווקר מבושלת ( בגז או במיקרו למשך דקה וחצי) עם חלב או מים , בתוספת מנת פרי חתוכה וחצי כפית קינמון. הקווקר עשיר בפחמימות ובסיבים תזונתיים , דל בשומן ומאוד משביע. מנת הפרי והחלב מוסיפים טעם והקינמון ידוע כתבלין מחמם המומלץ מאוד בחורף.

· צורת הבישול – מכיוון שבחורף אנו מועדים לשפעות והצטננויות , חשוב לשמור על חום הגוף ולכן צורת הבישול המומלצת היא בישול איטי ועל אש נמוכה.

· מרקים חמים - מרקים מומלצים הם מרקי ירקות המשלבים קטניות כגון עדשים, אפונה שעועית וכו'. קטניות אלו עשירות בחלבון ובשילוב עם פחמימה כגון לחם, גריסים, אטריות יספקו לנו חלבון מלא (חלבון המכיל את חומצות האמינו הדרושות לגופנו).

· הירקות המומלצים לחורף אלו ירקות שורש, סלק כרישה , בצלים , ירקות כתומים , שום. לתיבול מומלץ להשתמש בתבלינים מחזקים כגון כורכום / כמון ובעשבי תיבול כגון סלרי / פטרוזיליה / כוסברה.

· ירקות חיים – בחורף אנו יותר מחפשים מאכלים חמים ולהרבה מאיתנו קשה לאכול סלט ירקות חי , על מנת להגיע לצריכת הירקות המומלצת ליום ( 5 מנות של ירקות צבעוניים ליום) שלבו את הירקות שלכם במרק או הכינו ירקות מבושלים או מוקפצים , אפשרות מקורית נוספת היא להכין את סלט הירקות האהוב עלכם ומעליו להניח מנה מחממת כגון חזה עוף / דג / חביתה / תוספת חמה ולערבב עם הירקות הקרים.

· שתיה – אומנם בחורף אנו פחות מזיעים ומאבדים נוזלים, אך עדיין חייבים להגיע לאספקת נוזלים נאותה ליום ( כ 10-15 כוסות ליום ) במידה ומאוד קשה לכם להגיע להמלצה , הרבו בשתיית תה על בסיס טבעי כגון לימון ודבש , לואיזה ונענע , חתיכות ג'ינג'ר המומלץ בחורף ומחמם .

· צריכת פחמימות - מומלץ לשלב בתפריט לאורך היום פחמימות מורכבות אשר מעלות את רמות הסרוטונין במוח וכך תורמות להרגשה טובה, רגיעה ושובע. דוגמאות: דייסת שיבולת שועל, לחם מקמח מלא, לחם שיפון מלא ,אורז מלא וקטניות.

· השתמשו ב"בוסטרים" ( נוגדי חמצון) מן בטבע ולשלבם בתפריט כגון ויטמין C אשר מצוי בפירות הדר, תותים, פלפל אדום, ירקות ופירות, ויטמיןE מצוי בשמנים צמחיים, אגוזים, פירות, ירקות. בטא קרוטן מצוי בפלפל, בטטה, גזר ודלעת. אבץ – מצוי בבשר בקר רזה, אגוזים וקטניות.

בברכת חורף נעים וחמים לכולם!
 
מאת מירי חדד דיאטנית ספורט ויועצת רשת יינות ביתן
 
 
Image courtesy of by alexisdc http://www.freedigitalphotos.net/
 
 
 
אלינה ורניק יפה אפרת 03-6129010
 
 
 

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה