אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > דיאטה לאחר החגים

דיאטה לאחר החגים


18.12.11
דיאטה היא לא משהו חד פעמי אלא דרך חיים
 
תקופת החגים היא תקופה לא קלה לכל אחד מאתנו שעושים דיאטה. ישנם אנשים שמפחדים מתקופה זאת וחרדים מאוד למשקלם. מהם הטיפים לתזונה נכונה לאחר החגים ובמהלכם?

השתדלו להקציב לכם כמויות סדורות של אוכל. בחנוכה למשל, החליטו שאתם אוכלים סופגנייה אחת במהלך כל החג. בחג השבועות, השתדלו לשמור על כמות הפירות היבשים שאתם אוכלים. שמירה על כמות נכונה וראויה תמנע "השתוללות" והשמנה מיותרת.

נסו לאכול עם כמות שמן נמוכה. לביבות אפויות וסופגניות אפויות הן רעיון מצוין היכן ניתן להוריד בכמות השמן בזמן החגים.

לפני ארוחות החג, נסו לא להגיע רעבים. פתרון טוב לכך הוא אכילת ארוחה קלה לפני ארוחת החג וכך מגיעים לארוחת החג לא רעבים ונמנעים מאכילה לא מרוסנת של האוכל. בארוחת החג עצמה, השתדלו לאכול יותר מאכלים בריאים ואינם משמינים כמו סלטים ומרקים (מרקים ללא שקדי מרק או אטריות כמובן) ונסו להימנע ככל האפשר מאכילת קינוחים. אכילה מרוסנת בערב החג היא המפתח לשמירה על המשקל. כמו כן, שתייה ממותקת מכילה קלוריות רבות שלא תמיד מודעים אליה ולכן הקפידו לשתות מים בעיקר ולא. אם כבר החלטת לאכול, בחרו בדברים שאתם אוהבים באמת ובחרו מספר מצומצם של מאכלים אלו. כדאי תמיד לאחר ארוחת החג לצאת לצעידה קצרה. צעידה קלה יגרום לתחושה טובה ויעזור לכם במלחמה בעלייה במשקל.

למדו מה משמין ומה פחות במאכלי החג
כפי שכבר צוין, סופגנייה אפויה מכילה הרבה פחות קלוריות מסופגנייה מטוגנת. מצה למשל יכולה להטעות משום שערך הקלוריות שבה שווה לפרוסת לחם. בשבועות מאכלי הגבינה מכילים שומנים רבים וקלוריות רבות. מכל הסיבות האלו כדאי לקרוא ולהתייעץ עם אנשי המקצוע לגבי כמות הקלוריות שיש בכל מאכל חג שאנו עומדים לאכול ולנסות למצוא אופציות אחרות למאכלים המשמינים. הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות הוא לבוא מוכנים לתקופה זאת. לפני כל תקופת חגים, שבו עם עצמכם או עם איש מקצוע על מנת לבדוק איך ניתן לעשות את החג פחות משמין.

דיאטה היא לא משהו חד פעמי אלא דרך חיים
צריך לזכור שאנשים ששומרים על המשקל אינם בתהליך חד פעמי אלא מתחילים שינוי תזונתי לאורך זמן ולמעשה לכל חייהם. לכן, ארוחת חג אחת שבהם אתם מרשים לעצמכם לאכול כמה שאתם רוצים, לא אמורה לשנות בצורה משמעותית על משקלכם. החכמה היא לא לתת לעצמכם פתח לשבירת התזונה בצורה בלתי נשלטת. אם אתם יודעים שאתם שבירים מבחינה זאת, אל תרשו לעצמכם לאכול ללא שליטה בארוחת החג.

לאחר החגים
לאחר החגים הרעיון הוא לחזור לשגרה כמה שיותר מהר. חשוב לא להיכנס לדיאטות קיצוניות לאחר החגים. יש לחזור לשגרה תקינה ונכונה תוך כדי פעילות גופנית מסודרת. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו תזונאים ומדריכי כושר לדרך בה אתם עומדים לחזור לשגרה. דיאטה קיצונית בד"כ לא תחזיק מעמד וברוב המקרים תגרום בסופו של דבר לעלייה במשקל במקום לירידה. טעות שהרבה עושים היא להישקל לאחר החגים. שקילה לאחר החגים היא מיותרת. דיאטה היא דרך חיים ולא משהו חד פעמי ולכן גם אם תעלו במשקל לאחר החגים או שתישארו ללא שינוי, דרך החיים שלכם לא צריכה להשתנות. הרבה פעמים עלייה במשקל לאחר החגים ושקילה גורמים לייאוש ולאכזבה. כדאי להישקל תקופה מסוימת לאחר החגים ולא מיד לאחריהם.

חשוב מאוד ללמוד לקחים מתקופת החגים. במידה והגזמתם בכמות אכילת הסופניות או המצות שבו וחישבו מדוע קרה שאכלתם יותר מדי. למידת לקחים היא הדרך הטובה ביותר למניעת אכילה מיותרת בתקופת החגים ודיאטה נכונה.


תגיות: דיאטה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה