אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > אכילה נכונה בפסח

אכילה נכונה בפסח לכל המשפחה


מאת : כוכבי בריגי'ט / 10.4.11
אביב הגיע , פסח בא, בוא נשמור על הגזרה
 
מאת : כוכבי בריגי'ט, ראש צוות דיאטניות ילדים ,בית חולים אדמונד ולילי ספרא לילדים ,תל השומר

האביב בפתח וחג פסח עתיר קלוריות קרב ובא. החג הנמשך כ - 7 ימים מתאפיין בהרבה אוכל מטוגן , מצות ,ביצים ,חרוסת, יין ושתייה מתוקה, ארוחות משפחתיות וטיולים.

ארוחת ליל הסדר, היא רק יריית הפתיחה של כל סעודת החג והאירוח שיבואו בהמשך. אנו יכולים בקלות לאכול בארוחת חג כ-2500 קלוריות. ולכן חשוב לאכול את כל הארוחות במשך היום, ולא לדלג על ארוחה או לצום כדי "לחסוך קלוריות". הן לילדים והן לנו המבוגרים עדיף להגיע שבעים לארוחת החג על מנת שלא נגיע למצב "שנתנפל" על האוכל. מומלץ לאכול ארוחה קטנה לפני הסעודה הכוללת יוגורט ופרי או מעדן או חצי מצה עם גבינה 5% שומן .

טיפים – איך עוברים את החג בלי לעלות במשקל :

מומלץ לשתות כל יום 10-12 כוסות מים ליום. אין לשתות יין או שתייה מתוקה במהלך החג (מלבד בסעודת החג שבה נהוג לשתות 4 כוסות יין ורצוי מאוד לא לשתות מלוא הכוס)

רצוי לאכול שש ארוחות ביום ולא לדלג על אף ארוחה.

חשוב לשלב בכל ארוחות ירקות ופירות בצבעים שונים . לכל צבע יש יתרונות בריאותיים המיוחדים לו. שילוב של הצבעים השונים מעניק לגוף מגוון ויטמינים המחזקים את המערכת החיסונית.

חשוב מאוד לאכול לאט וללעוס היטב את המזון. פעילות הלעיסה האיטית גורמת לתחושת שובע ואולי ימנע אכילת מצות נוספות.

במקום חטיפים ומתוקים רצוי לאכול פירות יבשים, אגוזים ,פירות טריים,חלווה (במידה) וחרוסת .

מומלץ לבחור כמנה עיקרית מאכל אפוי, צלוי או מבושל ורצוי לוותר על מאכלים מטוגנים. טיגון עלול להכפיל את כמות השומן ואת הערך הקלורי של המנה.

חשקה נפשם של ילדיכם במצה מטוגנת? השתמשו במחבת טפלון עם מעט שמן קנולה וטגנו מהר את המצה: גם במצב זה המצה סופגת הרבה מאוד שמן ולכן אין לאכול יותר מפעמיים בכל החג .

כולם אוהבים מצה עם ממרח שוקולד, אך חשוב להקפיד לא לחזור על מנה מפנקת זו יותר מפעמיים בכל החג. עדיף לאכול ממרחים אחרים כמו: אבוקדו, גבינה ,ממרח תמרים

הסבו לארוחות משפחתיות ככל שניתן, כך ניתן למנוע אכילה לא סדירה ונשנושים לאורך כל היום.

פעילות ספורטיבית חשובה תמיד ובחג הפסח והמצות על אחת כמה וכמה. מזג האוויר האביבי מזמין לצאת אל הטבע לכף ולפעילות: כדאי ליזום עם הילדים טיולים רגליים לעודד את הילדים לרכב על אופניים, לקפוץ על חבל , לשחק משחקי כדור ולכל פעילות ספורטיבית אחרת. חשוב לא פחות להגביל את שעות הצפייה בטלוויזיה ובמשחקי מחשב.

אם נצעד כל יום 45 דקות במשך 7 ימי החג, נחסוך 1000 קלוריות ויתכן שנגלה בסוף החג ששמרנו על הגזרה.

מחשבון של פסח :

מצות : מצה רגילה מכילה כ-140 קלוריות, השוות ל-2 פרוסות לחם רגיל. החיסרון במצה שהיא אינה נותנת הרגשת שובע בשל כמות המים הנמוכה המצויה בה ולכן אפשר להרטיבה מעט.

קניידלעך: 70 קלוריות ליחידה

גפילטעפיש: 100 קלוריות לקציצה

כבד קצוץ: 150 קלוריות ל-2 כפות

חרוסת: 50 קלוריות ל-1 כף

כוס מיץ ענבים: 100 קלוריות

חצי כוס יין אדום: 100 קלוריות

מצה מטוגנת: 270 קלוריות

עוגייה של פסח: בין 70 ל 140 קלוריות ליחידה בגלל תוספת קוקוס, בוטנים.

פסח שמח וטעים וללא עליה במשקל.


תגיות: פסח, תזונה נכונה, ארוחת ליל הסדר, דיאטה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה