אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > להוריד במשקל

להוריד במשקל - לא הכל עיניין של קלוריות


שירי מזור / 6.3.11
לשינוי החשיבה ואורח החיים יש אפקט רב יותר בתהליך של הרזיה מאשר התעסקות בקלוריות בדיאטה ובחישובים מיגעים
"דל קלוריות", "אני בדיאטה", "אסור לי"- אלו צמידי המילים הנפוצים ביותר בדיאטה, אז מדוע דיאטות לא עובדות?
ראשית יש להבין כי כל מה שקשור באוכל ובהשמנה נובע לעיתים ממצב בו הנפש רעבה ולא הגוף. יש לברר מתי אנו רעבים, באילו תקופות אנחנו שוכחים לאכול ומה מיוחד בהן, מה קורה אחרי ארוחה טובה ומלאה ומדוע אנחנו צריכים את המתוק?
על שאלות אלו ועוד צריך לתת מענה ולא תמיד על הקלוריות שנספרות. יתר על כן, מחקרים רבים הוכיחו כי לשינוי החשיבה ואורח החיים יש אפקט רב יותר בתהליך של הרזיה מאשר התעסקות בקלוריות בדיאטה ובחישובים מיגעים. 
 
לפניכם כמה עקרונות חשובים שמומלץ ליישם באם רוצים להפחית מהמשקל בדרך יעילה:

  1. להתרכז נטו באכילה-מומלץ לאכול ברוגע,בנחת וללא הסחות דעת כמו טלוויזיה דיבור בטלפון קריאת עיתון וכו'. כך מודעים לכמות האוכל הנאכלת, מערכים ומכבדים את המזון ונהנים יותר מהטעמים.
  1. תזמון הארוחה- אכילה נכונה מתבצעת כל מספר שעות קטן העומד על בערך 3 שעות. אכילה תכופה מידי תגרום להשמנה ופער גדול מידי בין ארוחה לארוחה יגרום ל craving (אכילה בלתי נשלטת) שבתורו יוביל להשמנה. הימנעות מאוכל כשרעבים לא רק שלא משרתת את המטרה אלא מחבלת מחילוף החומרים הבסיסי ולבסוף לאגירת שומן מהירה יותר.
  1. אוכל חם- יש נטייה להתחיל דיאטה עם קערות ענקיות של סלט ולוותר על אוכל מבושל, אוכל חם רצוי ומומלץ לשלב בתפריט. הוא מנחם, מרומם את הנפש, משביע ומותיר סיפוק רב מהארוחה- אם אין זמן לבשל כל יום, ניתן להכין בתחילת השבוע סיר גדול של תבשיל כלשהו ולשמור במקרר.
  1. אכלו ירקות מגוונים-בין 5-9 ירקות בצבעים שונים, בצורה של סלט בקיץ או ירקות מבושלים בחורף ואם אין זמן אז אנטיפסטי בתנור. ירקות מוסיפים נפח לארוחה ומעצימים את תחושת השובע ובכך ומועילים לתהליך העיכול, יש לציין כי ירקות אינם באים במקום ארוחת ביניים.
  1. בחירת מזונות איכותיים יותר- כגון דגנים מלאים, קיטניות, פירות וירקות אלו דלים מאוד בשומן ומשביעים לאורח זמן. התחושה שבדיאטה אוכלים מאכלים דלים ולא "אמיתיים" מלווה בתסכול, לחם קל, מעדני דיאט לרובנו לא נתפסים כאוכל ממשי ולכן רמת התסכול יכולה לגבור ולהרוס את התהליך.
  1. לאכול עם מודעות- ברגע שהאוכל כבר על הצלחת ומתחילים לאכול, יש לשים לב מתי מתחילה תחושת השובע להגיע. אם יש ספק, מומלץ לחכות 20 דקות, שכן בד"כ אחרי פרק זמן זה אותות השובע פועלים.
  1. פעילות גופנית- מומלץ לשלב פעילות גופנית בכל תהליך ההרזיה. בין פעמיים לשלש בשבוע ואם מתאפשר גם יותר. בכל מקרה יום אחד בשבוע יש לקחת "חופש" מהפעילות ולנוח. התאמת הפעילות תלויה באופיו של האדם וביכולתו הגופנית
  1. לסיים ארוחה עם כוס תה גדולה וחמה- כוס תה אחרי האוכל נותנת תחושה פסיכולוגית של סיום הארוחה ותוחמת אותה. בנוסף תה חם מעצים את תחושת השובע. נסו ותיווכחו.
  1. לשנות את דפוסי החשיבה מ"אסור לי" ל"מותר לי" - לא אחת אנחנו רוצים דווקא את מה שאסור וזה יכול להרוס את כל התהליך ולגרום לתסכול. תסכול עלול להוביל לדחף לאכילה בלתי מרוסנת ולבסוף להשמנה וחוזר חליליה.
  1. לנהל יומן קטן ולציין את ההצלחות היומיומיות. לא חייבים להישקל, אפשר לראות הרזיה גם על הבגדים, מחמאות ותחושה אישית.
 התחילו להוריד במשקל דרך מודעות ובריאות ולא דרך ספירת קלוריות.
 
שירי מזור - מטפלים ברפואה משלימה, מומחית בתזונה ורפואת צמחים 

תגיות: הורדת משקל, השמנת יתר, השמנה, דירטה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה