אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) אורתופדיה >

טיפול טבעי לכאבי גב


13.12.18
כאבי גב היא תופעה נפוצה אצל חלק גדול מהאנשים, ישנם הרבה סיבות העלולות לגרום לכאבי גב. בכתבה הבאה נסביר לכם על שיטת טיפול טבעית לכאבי גב והגורמים הנפוצים לכאב

כאבי גב היא תופעה נפוצה אצל חלק גדול מהאנשים, ישנם הרבה סיבות שיכולות לגרום לכאבי גב. במאמר הבא נסביר לכם את התופעות הגורמות לכאבי גב ודרכי טיפול שונות

גורמים נפוצים לכאבי גב

1.ישיבה לא נכונה-אנשים נוטים לשבת ברוב שעות היום כפופים ולא בישיבה זקופה, דבר הגורם לכאבי גב בחלק העליון. חשוב מאוד בשביל הגב שהוא יהיה זקוף ולא כפוף.

2.לחץ נפשי-אנשים הסובלים מלחץ נפשי מהעבודה או מהחיים עלולים לסבול יותר מכאבי גב. הלחץ הגדול שנוצר על השרירים עלול לגרום לכאבים בגוף ובין היתר לכאבי גב.

3.נעליים לא מתאימות-אנשים שהולכים עם נעליים לא טובות או לא במידה שלהם או נשים שהולכות על עקבים לאורך זמן עלולים לסבול מכאבי גב. כף הרגל משפיע על הגב ולכן אם אתם נועלים נעליים לא מתאימות אתם עלולים לסבול מכאבי גב.

4.תזונה לא תקינה-אנשים עלולים לסבול מכאבי גב אם התזונה שלהם לא תקינה, אם הוא לא אוכלים מספיק ירקות ואוכלים יותר מדי שומנים. נסו להימנע ממאכלים מעובדים ואכלו בריא יותר. ישנו קשר ישיר בין תזונה נכונה לכאבי גב.

5.מכנסיים צמודות מדי-הוכח שמכנסיים שלוחצות יותר מדי על הגוף גורמות לכאבי גב בחלק התחתון. נסו להימנע ממכנסיים צמודים מדי.

6.ישיבה ממושכת על הכסא-אנשים שלא עושים פעילות גופנית ורק יושבים רוב הזמן יסבלו מכאבי גב. הגוף צריך תנועה באופן עקבי ואנשים אשר יושבים רוב היום עלולים לסבול מכאבי גב.

7.שינה לא נכונה-לעיתים תנוחת השינה שלכם לא תקינה וגורמת לכאבי גב בבוקר. נסו להמנע משינה על הבטן כי אתם מעמיסים עומס על עמוד השדרה. כמו כן, נסו לישון על המזרון בצורה זקופה ולא בתנוחת כלב שהגב כפוף.

8.שתו הרבה מים-הגוף שלנו זקוק לנוזלים באופן תמידי ושהגוף לא מקבל מספיק נוזלים טבעות הסחוס שבין החוליות מתייבשות דבר המפעיל לחץ על עמוד השדרה וגורם לכאבי גב.

9.חוסר בפעילות גופנית-פעילות גופנית חשובה מאוד לחיזוק השרירים. השתדלו לעשות לפחות 3 פעמים בשבוע פעילות גופנית.

10.מזרון ישן-אם אתם ישנים על מזרון שכבר עבר בו 10 שנים מומלץ מאוד להחליף כי המזרן עשה את שלו והוא יכול לגרום לכם לאותם כאבים שאתם חשים.
 

פתרון לכאבי גב

1.יוגה יכול להקל בבעיות גב-נסו שיטת טיפול של יוגה. יוגה הוכח כעוזר לכאבים שונים בגוף.

2.פעילות גופנית-הרשמו לחדר כושר או בצעו בביתכם פעילות לחיזוק שרירי הגב. באינטרנט תוכלו למצוא תרגילים לשרירי הגב, נסו לבצע זאת לפחות 3 פעמים בשבוע.

3.גשו לאורטופד שיאבחן את הכאב שלכם ומיקומו המדויק.

מזרון מומלץ לכאבי גב

אם יש לכם בבית מזרון שהוא מעל 10 שנים, הגיע הזמן לחדש את חדר השינה שלכם במזרון חדש.
מזרון אורטופדי חדש עשוי להקל לכם בבעיות גב. מזרון לכאבי גב צריך להתאים לגוף שלכם בצורה טובה ולכן אתם צריכים לגשת למקום שידע להתאים לכם את המזרן בהתאמה אישית ולפי צורכי הגוף שלכם. ישנו קשר ישיר בין שינה לקויה לכאבי גב ולכן מזרון לבעיות גב יכול להוות פתרון לכאבים הרי אנחנו ישנים כשליש מחיינו בשינה ומה שעשוי לסייע לנו לחיים תקינים הוא המזרן. השתדלו לקחת מזרון עם תקופת ניסיון שבו תוכלו לדעת במשך תקופה מסוימת האם המזרן עזר לכם לכאבי גב ואם לא תמיד תוכלו להחזיר.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה