אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה >

5 טיפים שיגרמו לכל ילד לאכול יותר ירקות


28.6.18
הורים שרוצים להרגיל את הילדים שלהם לאכול ירקות צריכים לעשות זאת מגיל צעיר. עם זאת, יש כמה טיפים שיכולים לסייע להחדרת מאכלים בריאים לתפריט היומי גם בשלבים מאוחרים יותר

ירקות חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהתפריט התזונתי היומי של ילדים כמעט בכל הגילאים. הירקות מחזקים את מערכת החיסון, מגבירים את קצב חילוף החומרים, מסייעים בשמירה על משקל תקין ובאופן כללי טובים לבריאות. בנוסף, ישראל היא מדינה שבה הירקות זולים וזמינים יחסית ולכן חבל לוותר על ההזדמנות לערוך היכרות ביניהם לבין הילדים והמשפחה.

השאלה היחידה היא איך גורמים לילדים לאכול יותר ירקות ובשביל זה הכנו עבורכם 5 טיפים:

1. התחילו בגיל צעיר

הורים לילדים צריכים להרגיל אותם לאכול ירקות מגיל צעיר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, זה לא חייב להיות מסובך כי רק צריך לשים את הירקות על הצלחת ולהתייחס אליהם כמובן מאליו. רק בגילאים מאוחרים ועל רקע השפעות חברתיות הילדים מפתחים נטייה לסרב לירקות, אך הורים שמתחילים מוקדם נמנעים מכך בקלות.

2. הכניסו אותם לכריך

הורים שלא הספיקו לעלות על הרכבת ורוצים להתחיל להרגיל את הילדים לאכול ירקות בגילאים מאוחרים יותר יכולים לנסות לשלב אותם בכריך. כאן הדגש הוא לא דווקא על הירק עצמו, אלא על מה שנלווה אליו. אם למשל הילד אוהב גבינה לבנה או גבינה צהובה, אין שום סיבה לוותר על עגבניה בתוך הכריך ולרענן אותו אחת לכמה ימים עם מלפפון טרי.

3. שתפו את הילדים

ילדים שמשתתפים בחוויה הבחירה, ההכנה וההגשה של הירקות נמצאים בסיכוי גבוה יותר לאכול אותם. הילדים צריכים להרגיש מעורבים בכל הנוגע לבניית התפריט הקולינרי ולא צריך להנחית עליהם הוראות. זה כמובן טיפ שמתאים לילדים מגילאים מסוימים בלבד, אך הוא אטרקטיבי מאוד אצל כאלה שמגיעים לבית ספר יסודי או בשלבים מאוחרים יותר.

4. בחרו ירקות טעימים

ההורים אחראיים על בחירת הירקות ועליהם להכיר את ההבדלים בין האופציות הקיימות. חלק מההורים חושבים שכל הירקות טעימים באותה מידה, אבל סביר להניח שלילדים יש העדפות מסוימות. לכן הפתרון הוא להתחיל עם ירקות טעימים שהילדים יאהבו ועם הזמן להגדיל את ההיצע. בנוסף, ניתן לשדרג את ההגשה של הירקות ולעצב אותם על הצלחת כדי שלילדים יהיה חשק לטעום מהם.

5. השתמשו בחיזוק חיובי

ירקות צריכים להיות חלק מכל ארוחה, לרבות בסנדוויצ'ים לבית הספר, בארוחת הצהריים, בארוחת הערב ובנשנושים שבין לבין. נגישות גבוהה של הירקות תעלה את הסיכוי לכך שהילדים יאכלו אותם ואפשר לעזור להם על ידי חיזוקים חיוביים. בסופו של דבר, כל ילד רוצה שההורים יהיו גאים בו וחיזוק חיובי עובד היטב גם בגילאים מאוחרים שבהם הרגלי האכילה עדיין לא השתרשו לגמרי.
 
 

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה