אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

(אנציקלופדיה) חדשות בריאות >

לקראת הקיץ - טיפים בריאים לטיסות ארוכות ולטיפול בחרדות


12.4.17
איך מתמודדים עם הטיסה הארוכה ומה עושים כדי לשמור על הבריאות?
הקיץ הוא הזמן הנפוץ ביותר לחופשה משפחתית וגם הזדמנות לנסוע ליעדים רחוקים. אבל איך מתמודדים עם הטיסה הארוכה ומה עושים כדי לשמור על הבריאות? הנה המדריך המלא

החופש הגדול מהלימודים ביולי ואוגוסט והאפשרות לחופשה מרוכזת מהעבודה הופכים את התקופה הזו להזדמנות מצוינת לבילוי משפחתי. רוב הישראלים מעדיפים לנצל את הקיץ כדי לטוס לחו"ל, והיום הם יכולים לעשות זאת גם בתקציב יחסית מצומצם.

בנוסף, הקיץ הוא זמן טוב לטוס ליעדים רחוקים שבדרך כלל פחות נגישים עבור המשפחה, כמו תאילנד, ארצות הברית, סין ודרום אמריקה. אבל מה עושים כדי לשמור על הבריאות שמזמינים טיסות לניו יורק למשל?

חרדת טיסות: הגדילו מרחקים בהדרגה

במידה ויש לכם חרדת טיסות, הפתרון הוא לנהוג בהדרגתיות ולא לקפוץ ישר למים העמוקים. נסו להתחיל עם טיסות קצרות לאילת או לקפריסין, המשיכו עם טיסות לאירופה ורק לאחר מכן אתגרו את עצמכם עם טיסות מעל האוקיינוס.

מנגד, ותרו על שימוש באמצעים כמו שתיית אלכוהול או טיסה בעיניים קשורות, כי זה רק יעצים את הפחד ויטריד אתכם. שמרו על פרופורציות ובצעו תרגילי נשימה כדי לשלוט בחרדה. פתרון אחר הוא לבצע תרגיל "דמיון מודרך" ובאמצעותו לפנות את איום הטיסה לכאורה למקום בטוח שגורם לכם להרגיש נעים.

לחות ואוכל או שתייה

יש לזכור שטיסה ארוכה דורשת היערכות שונה מאשר טיסה רגילה. רמת הלחות במטוס נמוכה והתוצאה עלולה לגרום ליובש באף, בגרון ובעיניים. שתו מים ומיצים לעיתים קרובות ונסו להמעיט בשתיית קפה, תה ואלכוהול שגורמים לאיבוד נוזלים.

מומלץ להימנע מאכילת יתר לפני העלייה למטוס, אבל בהחלט כדאי לנצל את הישיבה הממושכת ולנשנש פירות וירקות. אכילה ושתייה יגבירו את הנוחיות שלכם במהלך הטיסה ומיד אחריה. הטיפ בהקשר הזה הוא שוב להמעיט בשתיית קפה, תה ואלכוהול שיגרמו לכם לרוץ לשירותים לעיתים קרובות ויפריעו לכם לישון.

פעילות גופנית והתמודדות עם ג'ט לג

טיסה ארוכה מחייבת אתכם לשבת זקופים לאורך זמן. זה מצב שעלול לגרום למתיחת שרירים, ללחץ על כלי הדם הוורידיים ברגליים ולהפרעה במנגנון שאחראי על החזרת הדם בלב. כמו כן, חוסר תנועה בשילוב תרופות מסוימות מעודד היווצרות בצקת וקרישי דם ברגליים.

הפתרון הוא להרפות את השרירים לעיתים קרובות ולבצע פעילות גופנית בטיסה: הרימו רגליים מהרצפה כדי לסובב אותם במעגלים, בצעו תנועות לדחיפות רגל והרימו גם את הברכיים. סובבו את הצוואר ולאחר מכן סובבו גם את הכתפיים תוך ביצוע תנועה מעגלית עדינה.

לבסוף, בטיסה ליעדים רחוקים תצטרכו לתת לעצמכם יום או יומיים כדי להתאים את הגוף לאזור הזמן החדש ולהתמודד בהדרגה עם הג'ט לג (יעפת). במידה ואינכם יכולים לישון לאחר ההגעה ליעד, נסו תרגילי התעמלות קלים כדי להתעייף.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה