אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
פרופ' משה שטרנפלד
רפואה סינית מסורתית.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) רפואה משלימה > דיקור סיני לבעיות שינה

דיקור סיני כטיפול יעיל להפרעות שינה


22.3.17
דיקור סיני יעזור לכם לשון טוב יותר

אינכם ישנים טוב בלילה? אתם ממש לא לבד. לפחות שליש מהאוכלוסיה סובל מהפרעות שינה ברמה כזו או אחרת. קיימות מגוון בעיות שינה שמתאימות להגדרה: קושי לישון ברצף, קשיים בהירדמות, יקיצה מוקדמת, הליכה מתוך שינה, דום נשימה בזמן השינה ועוד ועוד. איכות השינה מושפעת ממגוון גורמים דוגמת לחץ וסטרס, תרופות, מאכלים שונים (קפאין למשל), גיל המעבר ועוד ועוד, כך שאין מן הנמנע לחוש בקושי להירדם או בהפרעת שינה מדי פעם בפעם. ברפואה המערבית מוצעות לסובלים מהפרעות שינה תכופות תרופות כימיות מרדימות וממכרות, אולם הרפואה הסינית מציעה מספר כלים יעילים כמעט ללא תופעות לוואי: דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ושינוי תזונתי. שימוש בכלים אלו מספק את המטופלים גם ללא תרופות מרדימות וממכרות, ומשיג את התוצאה המבוקשת: שינה מספקת ומרעננת המאפשרת לאדם לחוש עירני ומרוכז לאורך היום.

כיצד מתבצע הטיפול באמצעות דיקור סיני?

הדיקור הסיני נחשב לאחד הטיפולים היעילים ביותר להפרעות שינה על כל סוגיהן. מזה מאות שנים מטפלים חכמי סין בהצלחה בבעיות שינה שונות, הנגרמות מחוסר איזון במערכת החיסונית, חסר של דם הלב והכבד או כתוצאה ממצבי עודף קור או חום. הדיקור הסיני מעודד שחרור אנדרופינים, הורמונים המקלים על הכאב ובעלי השפעה מרפה על מערכת העצבים. הרפואה הסינית גורסת, כי בכדי להשיג שינה איכותית ומרפה, יש צורך להביא את הנפש לאיזון. משכן הנפש נמצא בלב ובדם- כאשר האדם חווה תקיעות בזרימת האנרגיה או הדם, נפשו חווה חוסר רוגע מתמשך. כאשר מגיע למרפאות רפאל אדם הסובל מנדודי שינה לאורך תקופה ארוכה, אנו מבצעים מגוון טיפולים המחזקים את דמו ונפשו. לאחר תשאול מעמיק הכולל אבחון דופק, בטן ולשון אנו מנסים להשיב את הגוף למצב הרמוני.

שינוי תזונה כחלק מהטיפול

הטיפול במרפאות רפאל רוזנסקי בהפרעות השינה משולב בדרך כלל עם דיקור סיני, לימוד טכניקת הרפיה, עיסוי, צמחי מרפא סיניים להרגעה ושינוי תזונתי. אנו מאמינים שחשוב גם לדאוג לתזונה מאוזנת, נטולת מזונות המכילים קפאין וסוכר הנחשבים מעוררים ופוגעים באופן משמעותי באיכות השינה. קיימת חשיבות יתרה לאכילת מזונות מרגיעים ובפרט לפני השינה (כן, קראתם נכון. קיימים מזונות שנחשבים למרגיעים את הגוף והנפש). כך למשל, מזונות המכילים טריפטופאן, מעלים את כמות הסרוטונין בגוף ומסייעים לשינה איכותית יותר: בננות, בטטות, סויה, שיבולת שועל, דגים, פירות ים ומזונות נוספים. אנו ממליצים להמנע מלהפריז בשתיית חלב המכיל אומנם כמויות גדולות של טריפטופאן, אך נחשב כפחות בריא לגוף.


תגיות: דיקור סיני, בעיות שינה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה