אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) אורתופדיה >

5 סיבות לכאבי גב וכיצד למנוע אותם


16.3.17
איך ניתן למנוע כאבי גב בלי להתאמץ

כאבי גב הם נכון להיום בין הבעיות המטרידות ביותר גברים ונשים ברחבי העולם. במאמר הבא נציג 5 סיבות מרכזיות לכאבים מן הסוג הזה, ובעיקר נסביר כיצד ניתן למנוע אותם כמעט בלי להתאמץ

כאבי גב פוגעים באיכות החיים ומגבילים את התנועה. הם מונעים את האפשרות לבצע פעילות גופנית כדי לשמור על משקל תקין, נפוצים בקרב גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ועלולים להחמיר לכדי נזקים בלתי הפיכים לעמוד השדרה. עם זאת, כיום כבר אפשר להצביע על גורמים מסוימים שמגדילים את הסיכוי לכאבי גב וחשוב להכיר אותם:

1. יציבה לא נכונה לאורך זמן

הגורם מספר אחד לכאבי גב בעולם קשור ליציבה לא נכונה. אם הגוף שלכם נמצא בתנוחת יציבה לא נכונה לאורך זמן, סביר להניח שהאיתות הראשון לכך שמשהו לא בסדר יהיו כאבי גב. הפתרון הוא להקפיד לשבת על כורסאות טלוויזיה אורטופדיות ולוותר על כיסאות רגילים במשרד לטובת תמיכה ארגונומית בזרועות ובגב התחתון.

2. ביצוע תנועות לא נכונות עם הגוף

עוד דרך למנוע כאבי גב מיותרים היא פשוט להימנע מביצוע תנועות לא נכונות עם הגוף. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גב תפוס הוא לא נחלתם של מבוגרים וקשישים בלבד. תנועות לא נכונות עם הגוף מסכנות את הגב בכל גיל. הן מסוכנות בעיקר למי שמבצע תנועות קיצוניות, חדות ולא מתונות ובקרב בעלי משקל עודף.

3. הרמת משאות כבדים

משאות כבדים הם כמובן עניין יחסי כי מה שכבד לאחד עשוי להיחשב קל לאחר, אבל בכל מקרה עדיף להימנע מהרפתקאות. משאות כבדים מעמיסים על הגב שלכם ועלולים לגרום נזקים לעמוד השדרה. במידה ואין ברירה אלא להרים משאות מסוימים, תצטרכו לעשות זאת בכיפוף ברכיים ובצורה מתונה. כך תמנעו את העומס על הגב התחתון והעליון וגם תחסכו את הכאבים.

4. פציעות ספורט

רובנו נוטים לייחס לספורט סגולות רפואיות ורוב המחקרים תומכים בכך שגם פעילות מתונה על בסיס שבועי עשויה לצמצם בעשרות אחוזים את הסיכוי לכאבי גב. מצד שני, כדאי לדעת איך להיערך לקראת הפעילות הספורטיבית ולהקפיד לערוך חימום. פציעות ספורט נגרמות כאשר הגוף חווה עומס פתאומי בצורה לא צפויה. מנגד, את הפציעות מונעים בעזרת חימום ארוך ושמירה על סרגל מאמצים.

5. דיכאון או מתח נפשי

קיים קשר בין תחושות פסיכולוגיות לבין כאבי גב ועמוד שדרה. דכאון או מתח נפשי מעלים את הסיכוי לכך שתחוו הרגשה של גב תפוס, כאב בעמוד השדרה התחתון ולחצים בעמוד השדרה העליון. לא תמיד קל להשתחרר מתחושות של דיכאון או מתח נפשי, אך אפשר לפחות להכיר בהשלכות. פנו לייעוץ מקצועי בכל מקרה של דילמה והתייחסו ברצינות לסימני האזהרה. בצעו שינויים בהרגלי החיים שלכם ושמרו על הבריאות האישית.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה