אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
פרופ' משה שטרנפלד
רפואה סינית מסורתית.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) רפואה משלימה > הומיאופתיה

הומיאופתיה וחינוך ילדים


מיכל גואלמן / 3.11.13
 החולי נוצר בכדי לחבר בין החיסרון למילוי לשם התקדמות והתעצמות האהבה (הרצון) בעולם ותיקונם

העיקרון שאני רוצה להתבונן בו הוא עקרון הכלום, החוסר. מה נותן לאדם המצב של שום דבר? מדוע הבורא ברא את האדם עם חסרון.

אכתוב 3 תופעות במציאות ואנסה להראות את עקרון החוסר בתופעות אלו.

1. כשמוזגים תרכיז לבקבוק, ממלאים מים, אנחנו יודעים שצריך להשאיר מקום חסר מים בכדי שנוכל לערבב את התרכיז עם המים וליצור מיץ הערב לחיכנו.

2. בעולם יש 3 מצבי צבירה ובכל מצב צבירה ישנה תנועתיות, והיא הנותנת ל"דבר" את חיותו הפנימית. מצבי הצבירה הקיימים בטבע: מוצק, נוזל וגז. כל העולם שלנו מורכב מחלקיקים קטנים מאד ומצבי הצבירה משתנים לפי רמת החוסר הקיימת בהם. במצב צבירה מוצק, הרווח (חוסר) בין החלקיקים קטן מאד, ולכן התנועתיות מזערית עד מאד, עד כדי כך שאנחנו יכולים לחוש את המוצק יציב ביותר. בנוזל הרווח בין החלקיקים גדול יותר ולכן התנועתיות גדולה, יכולת השינוי בנוזל רב והוא תופס את צורת הכלי שאליו הוא נשפך. ולבסוף יש לנו את הגז, שמתבטא בתנועתיות עצומה, הוא חודר כמעט לכל מקום באין מפריע.

3. בכימיה אנחנו יודעים שלכל יסוד (חוץ מהגזים האצילים (1) יש חוסר ביציבות עקב אי התאמה בין האלקטרונים (2) והפרוטונים, כך ישנו רצון של היסודות (3) לשתף את האלקטרונים שלהם עם אלקטרונים של יסודות אחרים ונוצרים קשרים כימיים ובמציאות הגשמית שלנו אנחנו פשוט נהנים מתוצרי הקשרים הללו, כמו למשל: מים, שהיסודות המרכיבים אותם הם מימן ודו חמצן. בעצם רוב העולם הוא תרכובות של מולקולות וקשרים בין מולקולאריים. כלומר: החוסר ביציבות גורם ליצירה של תוצרים חדשים, לשינוי, לדינאמיקה בעולם.

בספר " 24 פרקים בהומיאופטיה" של יוסף רוס מפורט בעמוד 13 על הרמות העיקריות של האדם בציור הקונוס. הרמה הכי גבוהה היא הרצון, האהבה. מתחתיה רמת ההבנה, לאחריה רמת הנוזלים, האברים הפנימיים והאחרונה הינה הרמה המבטאת את האיברים החיצוניים. באדם הבריא ישנה זרימה שופעת והרמוניה בין כל רמות האדם מהרצון עד לאברים החיצוניים. אצל האדם החולה ישנו מחסום בדרך, ישנו חיסרון המתחיל תמיד ברמה הכי גבוהה, רמת הרצון והחיסרון יורד עד למטה לרמות הנמוכות באדם ומתגשם בעולם כסימפטומים באבריו של האדם. האדם החולה חש את ההפרעה החיצונית ואינו מודע להפרעה ברמת הרצון.

לאדם ישנן שתי אפשרויות לטפל בחסרון החיצוני שהוא חש ומודע לו: בצורה חיצונית לנסות למלא רק את החלק החיצוני של החיסרון, מה שיגרום לחיסרון להופיע שוב ושוב ולגדול. והאפשרות השנייה היא לנסות להגיע לרמת מודעות ולגלות את החיסרון הפנימי ברמת הרצונות/ האהבות של האדם. במה הרצון של האדם התקלקל ונגרם חיסרון שם למעלה בקצה הקונוס שירד עד לבסיס הקונוס והתגשם בעולם כמציאות לא נעימה לאדם. ברור כי הדרך השניה ארוכה יותר, אך תוצאותיה מושלמות ובוודאי יביאו להתקדמות האדם מבחינה רוחנית וגשמית ומילוי חסרונו באופן מדויק.

העיקרון הרוחני של החיסרון בעולם שמביא להתקדמות ניתן ליישם בכל רמות חייו של האדם. ואני רוצה לשים דגש דווקא בנושא של חינוך הילדים.

ישנם הורים האוהבים להשפיע שפע עצום על ילדיהם. קונים להם משחקים, מוצאים אותם לפעילויות משעשעות כאלו ואחרות, מספקים להם אוכל שהם אוהבים ועוד... הכל נכון ויפה כי מתפקידם של ההורים להשפיע את השפע העצום שה' נתן להם על ילדיהם. אך אנחנו צריכים לפעול לפי כללי העולם שה' טבע בו. הכלל הוא כי הגשם לעולם לא ירד אלא אם כן האדמה תתחנן לשפעו, ובמילים שלנו, השפע לא ירד לעולם ללא החיסרון שבעצם קיומו זועק לשפע לרדת. ומכאן ניתן ללמוד כהורים מחנכים שהכלל הזה בוודאי עובד גם על ילדינו אשר היותם ברואים של המקום וחיים בעולם הזה. עלינו כהורים לפעול ולהשפיע לילד שפע לפי דרישת החיסרון של הילד. לחכות בסבלנות שהילד יבקש את מה שעלה לו ברמת הרצון ואז למלא לו את חסרונו בהשפעת השפע מההורה. אנסה להביא דוגמאות לעניין:

1. תינוק יונק. לעיתים יש אמהות אשר מניקות את הילד שלהם בכל רגע אפשרי. הן לא מחכות שיצייץ ויבקש אוכל, אלא הן רוצות להשפיע עליו את חלבן הבריא לפני שהוא יבקש. לפי עקרון החיסרון, כדאי לחכות שהילד יבקש את ההנקה והאמא תניק אותו. זה לא אומר לחכות שיצרח, אלא שיראה סימנים שיש לו חוסר בהנקה והוא רוצה שפע מהאימא על מנת למלא את חסרונו. מבחינה בסיסית התינוק יאכל יותר טוב כי הוא רעב כל צורכו ומכוון לעניין ההנקה בכל מעודו.

2. צעצועים/ משחקים. ההורים אוהבים לרכוש לילדיהם משפע הצעצועים והמשחקים שיש בחנויות. הרצון להשפיע חיובי, אך כדאי לחכות שילד יבקש צעצוע מסוים, כמו למשל: אופניים, בימבה, נדנדה וכו'... ורק אז לרכוש לו. (לא לקחת את הילד לחנות הצעצועים ולגרום לו לבלבול ולרצון גדול לרכישת כל הצעצועים בחנות. כך נוצר לו חיסרון הרבה יותר גדול שלא יתמלא כי לעולם ההורים לא ירכשו את כל הצעצועים בחנות).

3. אוכל. לפי הכלל שלמדנו יש לחכות שהילד יבקש לאכול ולא להאכיל אותו בל כורחו רק כדי שיגמור או כי הגיע זמן הארוחה וכו'... נכון שיש לחנך לזמנים בבית ולסדר יום מובנה, אך חשוב ליצור סדר יום בהתאמה לצורכי הילדים וליצירת מצבי החיסרון בתוכם על מנת שמילוי החיסרון יהיה שלם ומקדם.

ישנן עוד כהנה וכהנה דוגמאות בחיי היום יום בחינוך הילדים ודרישותיהם ההולכות וגוברות.

וכך גם בהומיאופתיה עלינו להתבונן בחסרון של המטופל, במה שהמטופל סובל ממנו ולטפל בשלב זה כרגע. יש ללכת לפי צעדיו של המטופל, ולא לטפל בשכבה הפנימית יותר שאינה מורגשת למטופל כחסרון כרגע, אלא יש לטפל בשכבה החיצונית, המורגשת כחסרון למטופל ולאט לאט לקלפו מהקליפות הגשמיות החוסמות אותו מלהתפתח ולקיים ייעודו בעולם. וכן אין להתחיל טיפול שני למטופל לפני שהמטופל מביא סימפטומים ברורים שמביעים חסרון מורגש וברור שצורך טיפול. יש להבחין בין עבודת הרמדי בטיפול הנוכחי לבין תמונה חדשה של חסרון. וכאשר ברור כי התמונה של המטופל הינה חסרון חדש על ההומיאופת להתאים לו רמדי שעל ידה כח החיים יקבל מידע איך למלא את החיסרון שנוצר ולהמשיך את זרימת ההרמוניה והחיים.

מי ייתן ונזכה להבין ולחיות את הברכה: "בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שבראת להחיות בהם נפש כל חי, ברוך חי העולמים (4) להבין כי החיסרון הוא הכלי לקבלת השפע. כלומר: השפע קיים במציאות , אך לא מושפע לנשפע, אלא על ידי החיסרון ישנה זרימה ומילוי. וכך גם במצבי חולי. הכח לרפא קיים בעולם לפני קיום החולי. החולי נוצר בכדי לחבר בין החיסרון למילוי לשם התקדמות והתעצמות האהבה (הרצון) בעולם ותיקונם.

מיכל גואלמן, הומיאופתיה קלאסית 0542003118


[1] גזים אצילים הם יסודות כימיים המשתייכים לטור השמיני ולקבוצה ה-18 בטבלה המחזורית. הגזים האצילים יציבים מאוד מכיוון שהם מכילים 8 אלקטרוני ערכיות בקליפת האלקטרונים החיצונית שלהם, שהוא המספר המקסימלי שהקליפה החיצונית יכולה להכיל (פרט להליום שבו 2 אלקטרונים בקליפה החיצונית). כתוצאה מכך הם ממעטים להשתתף בתגובות כימיות.

[2] האלקטרון (סימונו המדעי -e) הוא חלקיק תת-אטומי. במבנה הבסיסי של האטום, האלקטרונים מקיפים את גרעין האטום שמכיל את הפרוטונים והנויטרונים. מטענו החשמלי של האלקטרון שלילי, ושווה בגודלו לזה של הפרוטון. מטענו של הפרוטון חיובי.

[3] יסוד כימי או בקיצור, יסוד, הוא חומר המורכב מחלקיקים מסוג אחד בלבד. החלק הקטן ביותר של היסוד הוא האטום המוגדר על ידי מספר אטומי.

[4] ברכה שמברכים לאחר אכילת מזון שברכתו הראשונה (לפני האכילה) היא " שהכל נהיה בדברו"
 
Image courtesy of -Marcus- at FreeDigitalPhotos.net 

תגיות: הומיאופתיה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה